Söndag, saffran, trädfällning och fiska

Söndag bjöd på ännu en sovmorgon för vår del. Eller ja, jag vaknade vid sju, låg och halvslummrade ett tag sedan drog vi oss till efter nio innan vi masade oss upp till ett framdukat frukostbord.
Albin tog även han en lugn morgon och ville inte upp förän efter åtta medan jycken istället tydligen glömt bort att han i vanliga fall är morgontrött. Han lyckades lura upp och ut mormorn och lagom till dom var tillbaka inne igen tjoade Albin. 
 
Jag och mamma drog igång ett saffransbullsbak på förmiddagen medan resten gick ut i det soliga men kyliga vädret. Medan degen jäste passade vi på att köra ett parti chinaschack. Det var evigheter sedan sist så det var på tiden. Jag vann såklart ;)
Resten av dagen lektes det friskt med duplo och när bakningen var färdig fikade vi såklart. Gott!
 
Vi vinkade hejdå till mormor och morfar framåt tretiden tror jag och efter det stupade Albin i säng och sov fram till middagen. Tredje kvällen som Albin enbart leker med middagsmaten...
Resten av kvällen ägnades åt att städa undan allt lego som låg utspritt i vardagsrummet, bada och titta på "bumpa".
Strax innan sju hoppar Albin glatt i säng och efter det var det knäpptyst där innifrån. Kvart över åtta skulle jag smyga in och titta till honom men jag hinner bara skjuta upp dörren lite så hör jag hur han rör på sig där inne, då har ungen legat knäpptyst där inne i över en timme utan att kunna somna och Mamma Muskivan var tyst sedan länge. Älskade lilla duktiga barn! Jag tyckte synd om honom :( En halvtimme senare sov han tack och lov när Peter smög in för att titta. Sedan sov han till cirka sex imorse. 
 
Idag har vi varit ute ett par timmar nu på förmiddagen. Vi gick en promenad ner till landsvägen först och jag fick konstant håll långt ner i magen på hemvägen, skit jobbigt! Därefter tittade vi när farfar och granngubben fortsatte arbetet med trädfällningen. Idag använde de sig av traktorn också och det var ju otroligt spännande tyckte Albin. Oj så han tittade med stooora ögon! :) Jag höll på att frysa ihjäl tillslut men lyckades faktiskt lura med honom in utan några protester.
Nu ligger han sedan en stund men har inte somnat. Istället sysselsätter han sig med att försöka fiska efter leksaker som ligger nedanför sängen. Dock var bilen han fick tag på förstor för att komma mellan spjälorna ;)
Jag ska virka lite tänkte jag, har inte gjort det sedan i fredags! Kors i taket :) Jag har varit otroligt trött i helgen konstigt nog med tanke på all hjälp vi fått här hemma.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0