Bvcbesök med Lillasyster 5 veckor

 Vi nyss hemkomna från Bvc, handling och hämtning av Albin från dagis.

Bvc gick bra. Hon ökar bra i vikt (kissade på vågen igen), följer med blicken, söker ögonkontakt, skrattar upp sig och är stark i nacken. 
Vikt: 4625 g (4090 g 31/3)
Längd: 55,5 cm (53 cm 31/3)
Huvudomf. 38 cm (37 cm 31/3)

Ja nu väger hon över ett kilo mer än när hon föddes och på drygt två veckor har hon ökat cirka 500 g i vikt. Bvctanten berömde mig för den feta mjölk jag måste ha i tuttarna ;)
Det märks tydligt i klädväg att hon växer och frodas. De få plagg hon har i strl. 50 la jag undan igår. De är på tok förkorta i ärmarna. 56 klär hon nu perfekt i! 

Nu har hon också börjat le så fort hon får syn på en i stort sett och det är så underbart. Hon verkligen söker ögonkontakt, följer en med blicken och flinar när man tittar på henne. 
"Pratet" kommer mer och mer det också och det är så roligt att höra. 

Vi blev också tillfrågade om vi kunde ställa upp på en undersökning av vaccinationseffekter (typ nått i den stilen). Det gjorde vi och både jag och tjejjan fick en slang uppstucken i näsan för ett snorprov. Som tack fick vi ett gosedjur. 


Efter Bvc gjorde vi en snabb veckohandling. Dock var det svårt att hålla ett bra tempo eftersom affären kryllade av handlande pensionärer...
Sedan hämtade vi en glad grabb på dagis som hann somna i bilen hem. Nu ligger han i säng men skulle prompt ha med sig en bil i sängen och jag hör att han istället för att sova ligger och leker och pratar med den. Får nog gå in och ta den tror jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0