Dagen har börjat sådär

Vilken olugn förmiddag! Det blev bara halvgjort det jag skulle hinna med innan Albin skulle hämtas på dagis fast motgångarna började redan inatt så jag borde förstått att saker är dömda att misslyckas idag.

Vid två inatt vaknade Elsa för käk, som vanligt. Jag upptäcker då att blöjan läckt och hon är blöt igenom så hon och jag fick snällt gå upp och fixa till det hela ute på toaletten. I vanliga fall byter jag alltid på henne i sängen på natten i mörkret, mycket skönare att slippa en stark badrumslampa i ansiktet och skönt att slippa lämna sängen i onödan samt att både hon och jag somnar om lättare och snabbare. 
Imorse när hon låg bredvid mig i sängen och hade käkat så sprakar det till i blöjan och snart ser jag att det läcker igen! Jag har ju inte ens någon att skylla på, det var ju jag som satt på de båda läckande blöjorna ;) Och i detta läge kändes det bra att vi fortfarande inte unnat oss en ny bäddmadrass :)
Resten flyter på bra och vi kommer iväg i tid hemifrån för att hinna allt. Trodde jag.

Jag skulle in på Clas Olson för att köpa ett par saker samt be dem beställa hem en sak som jag visste att de inte hade hemma men eftersom de hade 15% rabatt på allt idag så var jag inte ensam där. Det var jag, Elsa och halva stans pensionärer ;) 
Elsa hade jag i selen på magen och av någon anledning var hon jätteknorrig och tyckte inte alls om att stå stilla i kön. 
Sedan snabbt in på Kappahl för att byta Elsas klänning vi fått dubbelt av. Eftersom tiden var knapp tog jag tillgodokvitto och tittar efter något annat till henne en annan gång. 
Nu hade vi trettio minuter på oss att plöja igenom handlingen på Ica innan vi var tvungna att sitta i bilen igen och styra mot dagis. Det blev en racerhandling av det mest väsentliga och det tyckte iallafall Elsa gilla för hon somnade i selen då. 
Givetvis åker jag på en avstämning också när jag ska betala... 
Jag parkerar iallafall bilen utanför dagis hela fyra minuter innan grabben ska vara hämtad. Inte illa pinkat ändå! 
Det bästa av allt var ju att jag kom ihåg att tanka också i stressen så vi iallafall slapp få soppatorsk på hemvägen :)

Nu är vi hemma sedan en stund och Albin har lagt sig. Jag har ätit en fusklunch och har Elsa här i knät som varken vill sova eller vara vaken. Jobbigt läge... 



Kommentarer
Postat av: Mamma

Du fick ju ihop fm riktigt bra. :)
Kan du gratta lilla Elsa på 7 veckorsdagen, hon är en stor tjej nu! :)

2014-04-29 @ 21:04:48
Postat av: Frida

Ett tips! Finns plastad frotté till dubbelsäng på IKEA! Toppen! :)

2014-04-30 @ 20:56:58
URL: http://www.fritjoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0