Mjukstartad lördag

Hela familjen tog sovmorgon imorse! :)

Lillstumpan vaknade vid halv sju och ville ha käk, ja flyttade över henne i vår säng och liggammade vilket resulterade i att jag somnade om bums och likaså tjejjan när hon tuttat färdigt. 
Nästa gång jag vaknar och tittar på klockan är den halv nio! :) 
Albin hade tydligen varit vaken ett tag men nöjt legat kvar inne i sin säng och chillat och snackat lite för sig själv. Peter hade hört honom för han låg också vaken en stund. 
Lillasyster fortsatte att sova vidare en stund till. 

Efter frukosten drog jag iväg på våren barnloppis. Jag åkte själv då jag vet hur trångt det brukar vara. Jag hade pumpat ut mjölk men den behövdes inte. Jag var borta lite mer än en timme bara och hon hade sovit hela tiden. 

Några fynd gjorde jag men inte lika mycket som de tidigare gångerna. Bla. var jag på jakt efter byxor till Albin och då främst jeans men det blev bara ett par mjukis byxor och ett par shorts samt ett par tröjor och nya badbyxor. 
Han har väl kommit upp i den storleken då andrahandsvärdet på kläder inte är något att ha. De sliter ju kläderna på ett helt annat sätt nu. 
Lillasyster fick också några plagg såklart. Bla. en klänning, sommardress och någon body. 
165 kr gick kalaset på allt som allt och det är helt överkomligt tycker jag. 

När jag kom hem, lite efter elva hade Albin redan gått och lagt sig igen. Han hade tydligen haft ett riktigt humör ;)

Jag satte mig i solen med kaffekoppen och min bok med lilltjejjan sovandes i vagnen bredvid. Riktigt gött! 

Nu har vi nyligen ätit sen lunch efter att Albin vaknat. 
Peter klänger på stegen och byter vindskivor på taket. 
Albin har lurat farfar till att putta på traktorn.
Lillasyster har somnat om i vagnen och jag sitter bredvid igen :) Men tänkte ta med mig jycken på en liten promenix nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0