Som att tämja ett lejon

Idag ville inte Albin följa med mig hem från dagis. Han ville hellre stanna kvar och läsa bok. 

Eftermiddagen har varit sådär. Ganska kinkigt och längtan efter pappa var stor innan han äntligen kom hem till oss. 

Vi gick ut efter middagen och tog en promenad. Albin skulle åka traktor och i nästa stund skulle han gå. Inte gick han i vägkanten så promenaden förvandlades till en katt och råtta lek med massa tjat. Sista biten hem gick han hela tiden ut på åkern gång på gång. Sprang en bit framåt och backade tillbaka. Det slutade tillslut såhär: 

Nu är han iallafall lagd efter ett snabbt bad. Även det kryddat med protester, tjat och gnat. 
Han har legat och gormat i sängen nu en stund fast jag tror han lugnat ner sig något nu. 

Lillasyster ligger här bredvid på pappas bröst och myser. 
Jag ska hoppa in i duschen tänkte jag. Skulle även behöva sätta tänderna i all tvätt som jag inte ägnat någon uppmärksamhet alls på hela veckan= massa tvätt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0