Tisdag.

Jag just varit med om nĂ„got helt ofattbart! 😊 Jag lyckades söva Elsa direkt i hennes sĂ€ng. Helt otroligt ju! Hon som bara behagat somna i famn eller vagn i evigheters evighet!
TyvĂ€rr varade bara lyckan i max tjugominuter för dĂ„ vaknade hon av kliande ögon. SĂ„ nu sitter vi hĂ€r pĂ„ sĂ€ngkanten och vaggar. Som vanligt.... 


Albin har börjat vakna innan sex pÄ morgnarna nu. Ganska onödigt tycker vi. Hoppas det beror pÄ pÄgÄende infektion sÄ det Àr övergÄende.
Han gĂ„r upp med pappan pĂ„ morgonen, Ă€ter oftast frukost med honom och tittar sedan pĂ„ Barnkanalen i lugn och ro. Lite dĂ„ och dĂ„ kommer han in till mig och Elsa i sovrummet dĂ€r vi ligger och drar oss innan vi orkar gĂ„ upp 😊 Inte fy skam Ă€ndĂ„.

Idag behövde vi lite miljöombyte kĂ€nde jag sĂ„ vi drog in till staden för lite veckohandling efter frukost och allt annat morgonfix. 
Albin var tvungen att ligga och vila lite pÄ hallgolvet innan vi kunde Äka

En svĂ€ng in pĂ„ Clas Olsson och Lindex blev det innan vi gick in pĂ„ Ica och inledde handlingen med en fika. Albin bestĂ€mde att han skulle ha en korv och mamma en bulle. SĂ„ sĂ„ fick det bli. Hans ord Ă€r mammans lag 😉 Elsa har mat i "vĂ€ckan"/vĂ€skan berĂ€ttade han för mig ocksĂ„ och det stĂ€mde sĂ„ bra.

Handlingen gick kanon! Albin Ă€r faktiskt skitduktig! I de andra affĂ€rerna stod han snĂ€llt och lydigt pĂ„ brĂ€dan hela tiden och pĂ„ Ica körde han lilla kundvagnen. Han höll sig nĂ€ra mig hela tiden och var bara nĂ€ra att köra pĂ„ ett par pensionĂ€rer 😉 
Det var mÄnga som hejade pÄ honom och berömde hans fina tomteluva
och faktiskt att han svarade nÄgra ocksÄ. Han brukar ju tiga som muren annars mot frÀmlingar.
Leksakshyllan gick vi sÄklart förbi och det fanns mÄnga fina bilar och bussar dÀr. Men vi gick dÀrifrÄn utan vare sig en bil i vagnen eller sura miner. Duktig grabb!

SÄklart somnade han i bilen hem och var ett riktigt monster nÀr jag vÀckte honom och innan jag tillslut fick honom i sÀng för riktiga vilan. Sedan sov han gott. Fick vÀcka honom efter halv tre och medan jag bytte blöja pÄ Elsa hann han somna om igen. Nattningen kan nog dra ut pÄ tiden ikvÀll misstÀnker jag.

Elsa sov lika gott hon i mitt knÀ i soffan. Jag fick vÀcka henne ocksÄ. Resten av eftermiddagen var hon lite halvgnÀllig och klÀngig. Laga mat med en unge pÄ höften Àr inte det smidigaste. Men det gick. Tiden mellan Peter slutat jobbet och innan han kommer hem Àr i sÄdana lÀgen oÀndligt lÄng! Fast i verkligheten Àr den bara drygt en halvtimme.

Elsa har börjat Ă€ta som en hĂ€st! Frukostgtöten Ă€ter hon oftast upp allt och vill dessutom gĂ€rna ha smörgĂ„s ocksĂ„ och resten av dagen slukar hon allt jag serverar henne. Vid middag Ă€ter hon oftast nĂ€rmare tvĂ„ portioner och idag slukade hon 220 ml vĂ€lling nĂ€stan bara en timme senare! Hon mĂ„ste vara inne i en ordentlig vĂ€xtspurt nu, hon som aldrig Ă€tit mer Ă€n nödvĂ€ndigt tidigare. Det kĂ€nns som jag inte gör annat Ă€n slevar in mat i hennes mun och skrapar tallrikarna rena om dagarna 😊 



Ungarnas ögon Àr fortfarande förskrÀckliga. IgÄrkvÀll var Elsa helt svullen i ansiktet och helt insmetad med torkat ögonjox. Det Àr inte lÀtt att försöka hÄlla henne nÄgorlunda ren. En bestÀmd liten dam.
Imorse sÄg hon riktigt bra ut men ju mer dagen gÄtt ju mer geggigt har det blivit.
Albin har sett ut som sju svĂ„ra Ă„r hela dagen. Röd och svullen runt ögonen och konstant kladd. Han ber flera gĂ„nger om dagen att fĂ„ ögonen tvĂ€ttade. 
HĂ„ller det pĂ„ sĂ„hĂ€r i en vecka ska man söka för det har vi lĂ€st, sĂ„ vi fĂ„r se hur de ser ut pĂ„ fredag. Kanske det Ă€r dags för bĂ„das första doktorbesök? 



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0