Julhandling avklarad

Jag och Albin for in och handlade efter middagen. Hade tänkt göra det i förmiddags men Elsa var ju så trött och grinig så vi stannade hemma och lät henne vila istället. 
Det gick iallafall bra för oss ikväll. Vi gick igenom både Clas Olsson, Kappahl och Lindex innan vi gjorde Ica. Albin är så söt och pockade fram en tröja på Kappahl och sa: "den är fiin". Dessvärre var den typ fem storlekar förstor för Elsa  😊 

På Ica drog vi varsin kundvagn och det gick toppen. Han följer mig hack i häl. Mot slutet var han så trött att han inte uppmärksammade vare sig tidningshyllan, leksaksavdelningen eller filmlådan. Det enda han koncentrerade sig på var att skjuta vagnen framför sig och lyfta på fötterna. Typ 😊
Vid kassan fick han syn på "Håkladägg"/Kinderäggen och blev så sugen. Det är ju det enda godis han känner igen och det är bra 😉 Han fick iallafall ett ägg och åt det när vi kom hem. MUMS! 

Pappan och Elsa hade redan gått och lagt sig när vi kom hem.
Albin åt sitt ägg medan jag packade upp allt och sedan var det bums i säng.

Jag har ägnat resterande del av kvällen åt att slå in klappar. Nästan färdig nu.
Framåt tio masade sig Peter upp och vi hann sitta en liten stund tillsammans i soffan innan vi började gäspa så mycket och istället gick och la oss. Jag hann inte ens komma in i sovrummet innan Elsa vaknade och saknade sällskap. Så nu ligger hon här på min axel och sussar. I vanlig ordning.
God natt! 

I eftermiddags efter vilan. Albin sov som en stock och vaknade vare sig av en skällande hund eller syrran som försökte väcka honom. Tröttmössa <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0