Lucka 9: Ett inlägg om din favvojullåt (ja, har du ingen får du välja en nu) och ett minne du har kopplat till den.

Gläns över sjö och strand tycker jag är fin. Dock omöjlig att sjunga själv 😉
Den får mig att tänka på julspelen vi hade på låg och mellanstadiet. Det utspelade sig alltid i lågstadiets studiehall och det var bara de som gick på mellanstadiet som fick medverka och spela upp för resten av skolan.
Jag var med ett par gånger om jag minns rätt. Men inte i någon roll utan enbart i kören. 
Upplägget var nog i stort sett lika varje år och det var vår musiklärare Bengt som höll i det, med lite hjälp av en annan lärare som jag tror hette Marie-Louise eller något liknade.

Det ni! 😉



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0