Feber och sammandragningar

Fy vilken jobbig eftermiddag det blev. Albin blev sämre och det enda han mäktade med var att sitta i soffan och gnälla. Sitta i mitt knä fungerade också :) 
Jag kände att febern var på intåg och försökte få i honom alvedon men han tokvägrade.
När pappan kom hem och tog febern visade den lite över 39! Inte konstigt att han självmant gick och la sig på soffan medan jag svängde ihop middag så fort jag bara kunde. 
Tror ni inte att pappa lyckades få i honom alvedonen lätt som en plätt! :)

Middagen smakade inte alls medan glass lätt slank ner och i samma veva gav äntligen febern med sig och orken hos den lille sjuklingen kom tillbaka. Det var fullt ös här ett tag tills det var tid för nattning. Sedan dess har han sovit utan minsta pip och nu håller vi tummarna för att febern inte hittar tillbaka under natten.


Jag har haft sammandragningar hela eftermiddagen och kvällen. Peter frågade hoppfullt tidigare om vi skulle åka in och föda?! Men nä, inte hittills. 
De senaste kvällarna har jag dessutom fått världens svettattack och håller på att koka bort i någon timme. Riktigt jobbigt och sjukt obehagligt! Varför blir det så tro?


Nu sova! Man vet aldrig hur natten blir... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0