Mitt i veckan

Idag lyckades jag hinna iväg in för att handla innan min dagispojke skulle hämtas. Jag hann faktiskt in i ett par andra affärer också och till min stora förskräckelse hamnade jag avklädd i ett provrum! Evigheter sedan jag provade kläder sist och det var ingen härlig syn mina ögon skådade i de hemska speglarna och det skarpa ljuset. Men jag hittade iallafall det jag var ute efter. Till min lycka kunde jag fortfarande inte se några bristningar på min arma kropp och ska jag ha sådant flyt även denna graviditet att jag kommer undan med några små efter(!) förlossningen? 
Jag hämtade även ut nya järntabletter och nu är det bara att vänta och se vad magen säger om dessa.

Albin hade ingen brådska med att följa med mig hem idag. Han ville stanna kvar på sagostunden istället. Han visade mig också att han hade målat idag och fått röd färg på handen. Det var en rejält rynkad näsa och ett "usch" när han visade :) 

Nu sover han gott sedan cirka en timme tillbaka. Jag slöar i soffan ihop med OS. Jag är riktigt slö idag. Vaknade tre inatt och kunde inte somna om. När Peters klocka ringde vid halv sex hade jag nog nyss lyckats somna tror jag men hann inte ens märka när han gick upp och helt plötsligt stormar Albin in och ger mig en snabb hejdåpuss, somnar faktiskt om igen innan de ens kommit utanför ytterdörren och sussar till min klocka ringde halv nio. Hade kunnat sova en stund till men jag var verkligen tvungen att hinna in för att handla idag. 

Nu ska jag försöka få nått vettigt gjort innan min lille sömntuta vaknar.
Magen är iallafall vaken och misshandlar mig ganska brutalt inifrån.... 


Finingen igår



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0