Söndagslekdate

Vid tio i förmiddags mötte jag och Albin upp hans tjej Molly med mamma för lek på Busplejset. Nog blev det bus alltid! :) Det lektes för fullt och de for som virvelvindar mellan alla saker. Populärast var ju såklart stora rutschkanan och jag hade fullt sjå med att hinna med upp i klättertornet innan ungen höll på att kasta sig nedför kanan. Om och om och om igen! :) Efter några gånger kändes det som att ungen i magen hade skumpats ner så långt att den höll på att titta ut. Men än är den kvar på insidan. 
När pappan vår hade jobbat färdigt kom han in till oss och han och Albin åkte ytterligare lite rutschkana. 
Efter närmare tre timmar bus och lek bröt vi upp och åkte därifrån. Både jag och Peter var lunchhungriga, Albin hade faktiskt ätit nästan två pannkakor med grädde men ändå tjatade han om bulle. När vi äntligen hittade ett söndagsöppet ställe med både något matigt och bulle åt han faktiskt upp nästan hela Bullen och det var en stor sådan! :) Det var en ordentligt trött kille som satte sig i bilen och åkte hemåt men oj vad roligt han haft!
Jag har också haft roligt men det känns i kroppen vill jag lova. Fogarna gör sig rejält påminda igen och det trycker på rejält neråt. 

När vi kom hem vid tretiden stupade Albin i säng. Tyvärr blev han ju väckt en timme senare och det var INTE populärt. Han har fortfarande inte förlåtit mig :)
Vi har under ledsna miner just sagt hejdå till pappan som åkte iväg för ett par timmars jobb igen. 
Vi slappar i soffan och tar igen oss lite till innan vi tar tag i middag och de vanliga kvällsbestyren. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0