Tredje dagen av inskolningen

Imorse möttes vi av en lapp på dörren in till dagis att magbaciller hade slagit till på bygget. Hälften av föräldrarna vände i dörren och tog med sig sina ungar hem igen. Jag resonerade som så att någon gång måste vi ju ha premiären av magsjukan, så vi stannade kvar. Hellre att vi får den nu (om vi nu måste få den) innan bebis kommit än senare och förhoppningsvis kan Albin bygga upp sitt imunförsvar lite mer inför nästa utbrott. Men vi hoppas såklart vi slipper få skiten för kräksjuka och jättegravid känns inte som någon superbra kombo direkt. Blir spännande att se om vi ligger sjuka till helgen.
 
Dagen har annars gått bra. Efter morgonsamling och fruktstund stod utelek på schemat och Albin utforskade den stora gården med glädje! 
 
Till lunch blev det god currykycklinggryta och det satt fint i magen. Fasen vad hungrig jag är innan det äntligen är lunchdags strax efter elva! 
Efter maten är det vilostund och idag skulle ju vi vara med på den. Albin hade dock inga planer på att lägga sig och vila och försökte istället bryta sig ut ur vilorummet. Vi avbröt ganska snabbt och gick för att lyssna på sagoläsningen istället men myrorna i brallan tog överhand så han fortsatte leka istället. När en lite äldre flicka knyckte en traktor ut hans händer brast det, tröttheten tog överhand och tårarna kom. Vi avslutade dagen en timme tidigare än tänkt, då jag förstod att han aldrig skulle härda ut sista tiden utan att komma till ro för lite vila. Trodde han skulle somna omedelbums när han satte sig i bilen men det gjorde han inte. Turligt nog var vi tvungna att åka svängen in genom staden för att tanka så vi fick ju en lite längre bilresa hem och han hann somna en stund. Väl hemma vaknade han med humöret i botten när bilen stannade och vi gick tillsammans och la oss i vår säng i sällskap med en film. Jag slumrade till en pyttestund men tveksam om Albin gjorde det. Hur som så låg vi där och myste i knappt en timme och det var så skönt så! :) 
 
Resten av dagen har flutit på bra humörmässigt både för Albin och mig. Han hoppade i säng halvsju och sover nu som en stock. 
Tror nog att även jag snart går och lägger mig. Är riktigt trött idag efter en jobbig natt. Bara för att jag lyckades somna hyfsat snabbt och enkelt igår vaknade jag redan efter knappt en timme och var akutkissnödig. Känner då att jag har en ordentlig tryckande huvudvärk, som ett band över pannan men tänker att det släpper bara jag får sova vidare. Somnar lätt om men efter bara en timme vaknar jag av att Albin knorrar inne hos sig och tycks inte sluta så jag hämtar in honom till oss. Både han och jag somnar ganska snabbt om men fan vad huvudet värkte på mig! Jag sover någon timme igen och vaknar sedan av att jag ligger så långt ut på sängkanten att magen typ hänger över kanten. Albin ligger så tätt bakom mig och vägrar verkligen flytta sig hur mycket jag än försöker böka för att han ska röra lite på sig. Mitt huvud håller på att sprängas och likaså min kissblåsa IGEN! Går upp på toa och tar huvudvärkstablett då jag inte härdar ut längre, går tillbaka för att lägga mig och försöker flytta ungen lite så jag kan få plats. Jag klarade det utan att han vaknade! :) Sedan ligger jag bara och väntar på att värken ska släppa efter och under tiden är jag på väg att rusa ut på toa flera gånger då det känns som jag nästan måste kräkas, så antagligen var det väl en släng av migrän jag fick sådär mitt i natten i sömnen!? Somnar sedan ifrån allt och får sova någar timmar innan klockan ringde halvsju. 
Kan ju säga att den lilla lilla powernapen jag fick när vi kom hem idag satt fint! :) 

Kommentarer
Postat av: Katti

Mot magsjukan rekommenderar jag lite ingefärste på färsk ingefära ett par gånger om dan. Lite honung i bättrar på både smaken och verkan.

2014-01-09 @ 20:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0