"Ebbin mää"

Ännu en dag utan framsteg går mot sitt slut....


Det har inte hänt något speciellt här på eftermiddagen och kvällen heller. 
När jag tillslut fick upp latmasken ur sängen åt vi varsin "siin"/apelsin till mellis och efter det lekte vi lite och lagade mat. 
Varje gång jag säger att jag måste gå ut i köket för att röra om i en kastrull eller dyl. får jag alltid detta svar:
"Ebbin mää" Han följer med mig ut till köket och börjar greja i sitt kök medan jag grejar med mitt. Sötnöt <3 

Efter den dagliga dosen av kvällsbus och lek med pappan tog Albin ett bad och hoppade sedan i säng efter en liten stunds "Bompa" tittande. 
Jag kilade ner och sydde lite under tiden. 

Nu ska jag snart hoppa i säng tänkte jag. Imorgon måste Albin och jag åka hemifrån tidigt då vi har bm-besök klockan nio. Ett besök jag hade hoppats slippa... 


Det senaste påhittet är att sitta på tripptrappstolens fotstöd och äta. Det ser riktigt obekvämt ut men å andra sidan är det ju bara raka vägen att skyffla in maten i munnen :) 

Idag serverades det stuvade makaroner och morötter med stekt falukorv och båda mina pojkar åt med stor aptit. Albin bad om mer två gånger! 
Själv är jag inget större fan av just detta så jag rotade fram en matlåda ur frysen istället. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0