Fredagsgöra

Vi åkte in för att handla vid lunchtid. Albin och pappan festade till det med varsin bulle samtidigt. 
Det tog sin lilla tid att avverka hela inköpslistan och trängas med alla andra men barnen skötte sig bra. Lillasyster sov från det att vi satte oss i bilen och åkte hemifrån till att vi kom hem igen. Albin somnade på vägen hem och snarkade. Han la sig en stund när vi kom hem men somnade aldrig. Medan han vilade passade vi också på att vila en stund på soffan. 
Vi åt mat och sedan gick vi ut. Vi tog en promenad och provade syskonvagnen med båda barnen i. Den funkade helt okej. Lillasyster sov sig igenom alltihopa som vanligt. 
Storebror sitter där uppe och lillasyster ligger under. 

Albin var så himlans trött men skulle ändå stanna kvar ute för att leka. 
Vid sex stoppades han välbehövligt i säng efter att ha retat sin far till halvt vansinne med sitt usla humör, massa "itte" och gap och skrik. 

Vi är helt slutkörda vi också trots att vi knappt gjort något. Tanken var att det skulle städats här idag för imorgon är det ju kalas dags men det fanns inte på kartan att vi skulle mäktat med det i eftermiddags. 
Jag har nog varit igång och gått lite för mycket idag, det känns mellan benen... Tycker att jag återhämtat mig mycket fortare efter denna förlossning och man glömmer lätt bort att det faktiskt bara är lite mer än en vecka sedan man klämde ut en 3,5 kilos klump. Men som sagt, nu ikväll känner jag att kroppen inte riktigt är fit for fight ännu. 

Nu överväger jag att hoppa i säng. 
Lilltjejjan verkar äntligen ha blivit kvitt sina magknip för denna gång och har nu somnat på mitt bröst. 

På Ica 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0