Lördagmorgon

Vår lilla dam är inte bara världens sötaste och underbaraste. Hon är även en riktig liten nattknorrare.

Ännu en natt utan någon vidare sömn. Jag och damen lyckades nog få ihop max en timmes sömn sammanlagt från att vi gick och la oss vid halvtio fram till fyratiden imorse. Och då var nog max en halvtimme av den timmen sammanhängande sovande för bägge av oss. Det enda som duger är att ligga vid bröstet, där äter hon och kommer till ro och somnar. När jag sedan lägger ner henne bredvid mig hinner jag inte ens lägga mig till rätta förän hon vaknat och grinar igen. Bara att börja om. Så har vi hållt på timme efter timme och mina stackars tuttar hinner bara vila några minuter åtgången. Men ändå läcker dom som såll och håller på att sprängas. 

Efter fyra somnade hon äntligen ordentligt och sov ett par timmar sammanhängande och så även jag. Efter lite påfyllning med käk somnade hon om igen och sover än. Jag har också sovit men fick för en stund sedan in frukost på sängen som smakade väldigt gott! Tack! <3 


Peter och Albin är ute i snöyran. Albin tycktes ha vaknat på fel sida imorse med tanke på vad jag hörde av hans humör men annars har han sovit hela natten inne hos sig. Duktiga kille! 
Ända sedan vi kom hem med lillasyster har han sovit nätterna igenom utan pip inne hos sig. Flera nätter innan lillasyster kom höll han ju på att knorra och vakna och inte somnat om förän han låg inne hos oss, så han kände nog av att något var på gång minsann. 


Nu ska jag blunda en stund till, så länge som lilla damen tillåter. Dessutom väntar vi ju besök idag. Jag hoppas de inte varit så ivriga och bytt bort vinterdäcken bara... 

Såhär på morgonkvisten kan man sova jättegott! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi har vinterdäcken på! Har precis stannat på vårt vanliga ställe för inköp av en liten påse.
Snart kommer vi. Vägen är visst extra lång idag, tycker jag. :-)

2014-03-15 @ 09:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0