Elsa och mammakväll

Elsa och jag fick äta middag helt själva idag. Efter att vi var ut en sväng i eftermiddags gick Albin ner till farfar igen. Vi har sedan tidigare bestämt att Albin ska (försöka) sova där nere inatt för första gången och då passade han på att gå all in och bjuda in sig själv på middag där också. Klok grabb 😉

Jag passade på att äta Tacos idag nu när Peter inte är hemma. Gott var det! Elsa fick resterna av kalopsen från igår och hon åt väl sisådär. Har gjort hela dagen bortsett från frukosten och eftermiddags melliset med banan och yoghurt. 

Efter middagen packade jag ihop övernattningsgrejer till Albin och gick ner med. Inklusive fredagschipsen och festisen. Plus lite ostbågar 😉 
Blir spännande att se hur det går för dem ikväll. För en halvtimme sedan när jag tittade ner från köksfönstret såg jag hur han for omkring där nere. Mer vild än tam 😊 

Elsa fick jag tillslut till att somna ute i vagnen efter middagen. Jag försökte även innan men gick bet. 
Blev ingen långvarig slummer dock men jag hann i ilfart bädda rent i vår säng, bädda åt Peter i gästrummet (han får sova där inatt och snarka och lukta gammal fylla). Vill inte ha honom i vår säng när Elsa ligger där. Nu tror och hoppas jag inte han kommer komma hem dyngrak men ändå.
Jag och Elsa ska åka in och hämta honom när han fått nog. Eftersom Elsa ändå aldrig sover om kvällarna så sa jag att jag lika gärna kan åka. Men ska vi slå vad om att hon kommer sova ikväll bara det 😉 
Än sover hon inte. Men trött som bara den är hon. Vi sitter i soffan och hon ålar och vänder och vrider sig åt alla håll och kanter för om hon är stilla finns ju risken att hon somnar.

Eftermiddagspromenaden. Albins hund fick följa med ut i vagnen. Och härom dagen döptes den till Katti. Om det är efter farmor är ännu oklart 😊 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0