Fredag. Städ. Humör.

Vaknar på lika uselt humör idag som jag somnade med igår. Sovit som en kratta och en Elsa på mig. 
Albin vaknar som vanligt när Peter går upp och ska titta på Pippi. Han kommer in och lägger sig i vår säng men kan inte låta bli att peta på Elsa som ligger och sover så gott bredvid. Viska vet han inte heller vad det är.
Pippi sätts igång men då ska han inte längre se Pippi. Han ska se på andra barnprogrammet. På tvn i sovrummet har vi inga kanaler utan kan bara titta på dvd så han fick gå ut och sätta sig på soffan istället. Turligt nog var Peter hemma lite längre imorse då han väntade på att bli hämtad av en kollega (han ska ju ut och förfriska sig efter jobbet) så han och Albin satt och tittade på tv. När han sedan åkte kom Albin in till oss igen och tittade färdigt på Pippi och väckte Elsa såklart. Typiskt nog är det ju framåt morgonen hon sover som bäst.
Båda barnen åt frukost med god aptit för omväxling och mitt humör förbättrades tack och lov efter lite mat i magen. 

Albin skulle under inga omständigheter följa med ut. Ilskan övergick till tårar och rop efter "min paaappaaaa!". "Jag lessen" sa han flera gånger. Tillslut kom vi ut och då var allt agg som bortblåst. Har man hund så måste man ut. Vare sig man vill eller inte. Så är det bara.
Vi tog en promenad ner till sjön och Albin stod så snällt på brädan. Elsa somnade som en stock.
Hemma körde vi lite traktor och lekte i sandlådan. Elsa fortsatte sova.
Farfar kom hem och Albin smet med in till honom. Där åt han blodpudding och bacon till lunch.

Jag och Elsa gick in till oss och fixade lite med tvätten, åt lunch och började dammsuga
Albin kom hem och jag hade två hjälp/stjälpredor i hasorna. Efter halva hallen, köket och vardagsrummet gav jag upp.

Innan Albin kunde lägga sig för att vila var han tvungen att lasta färdigt all hö i soffan. Sedan kunde "jobbagubben ila"/jobbargubben vila.
Fin hö hög i soffan 😊 


Nu har också Elsa äntligen somnat här i mitt knä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0