Slut på måndag

Imorse efter frukosten åkte vi in till staden för att uträtta några ärenden. 
Jag måste bara säga det att ståbrädan till vagnen är helt oslagbar! Det fungerar verkligen jättebra! Albin älskar att stå på den och Elsa tycker det är skitskoj att ha roliga brorsan mitt framför sig och jag slipper ta med syskonvagnen. Den är ju bra mycket tyngre att lyfta i och ur bilen än Kronanvagnen och meckigare att fälla ihop och sätta ihop.
Vi var in i tre affärer och Albin berättade för mig (och resten av affären) vad olika saker var och om vi har sådana hemma. Han köpte också en julklapp till Elsa. Han valde helt själv.
Inne på mataffären hjälpte han mig att dra korgen och när vi stod i kön sa han alla saker som han bakom oss i kön la upp på bandet. 

På hemvägen stannade vi till hos Philip för lite lek.
Innan vi satte oss i bilen och åkte dit sa Albin:
- Först åka till Philip och leka. Sen hem vila.
- Är du trött? Frågade jag.
-Mmmm. Ja gäspa.
Han är ju bara för söt 😊 

Och lekte gjorde dom. Albin är ju som i himmelriket hos Philip och alla hans traktorer, tröskan och Volvon med husvagnen.
Mindre roligt var det när dumma mamman bestämde att vi skulle åka hem. 

Vi var hemma vid halv ett och Albin dök i säng och sov som en liten gris ända till jag fick väcka honom vid halv tre. 
Elsa slocknade också rätt lätt i min famn på soffan.


Albin hade redan imorse bestämt sig för att gå ner till farfar idag så i eftermiddags kilade han dit. Och det var väldigt viktigt att ha med sig en mellisbanan.
Jag och Elsa började middagen.
Vi åt. Elsa slukade nästan två portioner spagetti och köttfärssås. Härligt! Då vet vi att hon mår bra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0