Hemska tråkiga och bråkiga dag

Fy sjutton vilken segdragen dag och fy sjutton vilken stökig, skrikig och trotsig fredagskväll som äger rum här just nu. Fredagsmyset kan ju hoppa opp och sätta sig någonstans.


Förmiddagen var ändå riktigt behaglig. Med regn och rusk ute höll vi oss inne. Elsa somnade och sov som en stock i flera timmar medan jag och Albin hann ta hand om tvätt, leka med djur och bilar samt se film. 
Ice age 2 tittade han på idag och satt som klistrad från början till slut. 
Därefter ville han se Bilar men jag tyckte det räckte med film för en stund 😊
Mysigt var det iallafall att ha del lugnt och skönt med bara Albin. 

Elsa vaknade vid halv elva och vi åt lite mellis innan vi klädde på oss och gick ut. Den stackars hunden måste ju få gå en liten skitrunda.
När vi kom tillbaka hem ilade Albin fort som attan in till farfar. Jahopp! Allt bestyr med att få på alla kläder och så var vi bara ute en kvart! Det blåste så kallt så jag och Elsa gick också in igen. 

Lunch och sedan vila. Trodde jag. Albin kunde inte komma till ro men höll sig inne på sitt rum och lekte istället. 
Elsa som sov så bra på förmiddagen var ändå trött efter lunch men jag lyckades inte få henne att somna. Jag gav upp. 
Albin ville se mer film och ute vräkte regnet ner så det kändes okej att sätta igång dagens andra 😉 Han satt som klistrad ytterligare 1,5 timme medan Elsa höll på med sitt. Hon är lika duktig att roa sig själv som Albin alltid varit. Det är ju toppen! Jag kunde sitta och virka lite 😊
Hon satt en lååång stund och stoppade gubben genom dörrhålet på den virkade ladan. Om och om igen 😊

Efter mellis växte hornen fram på Albin och jag tålamodet. Samtidigt som Elsa blev i mer och mer behov av att vila. Och ute regnade och blåste det.
Efter sjuhundra tillsägningar och inhysningar på rummet av Albin gav jag upp och skickade ner honom till farfar. Där har han aldrig några horn synliga. Märkligt!
Jag och Elsa gick in och la oss i sovrummet. Efter tjugo minuters röj i sängen gav hon äntligen upp och la sig tillrätta och somnade. Jag smög ut och började med middagen. En kvart senare kom pappan hem och Elsa vaknade.

Albin kom hem från farfar och middagsstunden var lika fri från matro som den varit varje dag denna vecka.
Märkligt nog blev Albins tallrik tom tillslut! 😊
Resten av kvällen är bara kaos. Albin har härjat som fan och skiter fullständigt i vad vi säger. Han ger blanka sjutton i hur mycket vi än höjer rösten.
Han som lovades popcorn till Bompan när han varit så duktig och ätit upp middagen fick istället lägga sig vid sex. Utan varesig Bompa eller popcorn. 
Han skrek och härjade ytterligare en kvart innan han nu är tyst och troligen somnat av utmattning.
Bara Elsa kvar nu då....



Kommentarer
Postat av: Mamma / Mormor

Vilken härlig dag ;-)

2015-04-17 @ 20:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0