På Skänningemarknad

Oj så skönt det var att lägga sig idag efter att ha rännt på marknad hela eftermiddagen.

Dagen inleddes med hårklippning i förmiddags. Tanten som klipper mamma var här idag och jag passade på att toppa mig. Min plan i våras var att klippa och slinga håret när skattepengarna kom men så långt hann jag aldrig innan vi fick klart för oss vad jycken var i behov av.

Efter lunch åkte vi iväg mot marknaden.
Efter en regnig och åskig morgon och förmiddag, sprack det upp och blev stundvis stekhett.
Albin såg till att vi stannade till vid så gott som ALLA leksaksstånd. Men faktiskt att han när han tittat färdigt gick vidare utan något "vill ha"tjat.
Albin och moster åkte bergochdalbanemasken och så åkte han en bil själv. Han ville väldigt gärna åka en tredje också men vi lyckades få honom på andra tankar och kunde lämna tivoliområdet.

Ombytta platser. Albin i vagnen och Elsa på brädan
Det gick också bra att putta på vagnen hållandes i brädan 😉

Elsa höll oss sysselsatta. Korta stunder satt hon nöjd i vagnen och därefter höll hon på att böka och härja. En kvarts tupplur i bilen var inte tillräckligt.
Hon skulle gå bitvis men hur lätt är det när det kryllar av folk och hon vägrar hålla handen? 
Haha! Henne sätter man sig inte på i första taget 😉

Jag köpte mig några garnnystan och ett par saker från tio kronorsståndet. 
Jag hittade också en ny väska som skulle fungera bra till skötväska (under sommaren har nämligen två väskor som vi använt som skötväska gått sönder för oss). Pappa och mamma erbjöd sig att betala den åt mig och jag tänkte köpa den på tillbakavägen. Givetvis glömde jag helt bort det och gick förbi 😞

Klockan hann bli åtta innan vi åkte hemåt. 
Två trötta men nöjda barn med varsina nya traktorer

En vindsnurra köpte Albin också. Det pratade han om redan i förrgår att han ville ha en och spanade efter en med fjärilar på idag. Vi hittade ingen sådan men en med Frost på gick lika bra 😊
En godisrem köpte han sig också och den räckte under hela marknadsbesöket! Trots att han bjöd oss också! Den som spar han har.

Och Elsa bar/släpade stolt omkring på påsen med sin nya EGNA traktor med vagn
Hon ställde sig också och vilade sig lite vid muren precis som mormor gjorde.
En tant som stod bredvid likadant hade så roligt åt Elsas härmande 😊

Och vem om inte mostern vann på chokladhjulet?!
Det är andra gången vi är på marknad tillsammans som hon vinner 2 kilo choklad....

Klockan nio rasade ungarna i säng. Elsa sov efter en kvart och Albin somnade också fort efter att moster läst pannkaksboken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0