Annandagen

Jag och Peter brummade iväg till Uppsala direkt efter frukosten.
Ett besök på MediaMarkt stod på agendan. Jag hann kika in ett par närliggande butiker samt en tur till Lager 157. Två toppar till mig och ett par tights till Elsa fyndades. 
När vi kom hem satt alla andra och åt lunch efter ha varit ute på långpromenad. 

Jag föreslog väldigt spontant för Albin tidigare på morgonen att han kunde ju följa med mormor och morfar hem.
Nja, tyckte han, men efter några timmars betänketid ville han absolut åka med och var otålig till att komma iväg 😊
Jag packade klädväskan och han leksaksväskan. Lite av alla nya klappar var ju tvungna att hänga med!
Elsa var inte sen hon heller med att börja packa en liten väska och hade bråttom ut ❤️
Vid tre vinkade vi hejdå till vår fina grabb, mormor, morfar, Siv och Helen. Julen var då över för denna gång.
Vi trodde Elsa skulle bli skitsur när hon inte fick följa med, men det gick bra. Vi mutade henne med att gå in och leka med brorsans leksaker 😉

Resten av dagen ägnades mest åt lek. Samt lite plock och städ.
Elsa skrotade runt och satt på sin EGNA traktor titt som tätt. Och dockan skulle ju åka med såklart.
- Är det din traktor Elsa?
- Mmmmm! Datto! 
- Eller är det Albins?
- Nähä!!! 

Pappan kickade igång sitt tv-spel och vi var ner och "hjälpte" till lite 😉

Innan läggdags tog vi ett bad tillsammans alla tre. Mysigt men trångt. Haha! 
Elsas nattning var skrikig som vanligt. Hon HATAR att lägga sig. Varför har det blivit så helt plötsligt?

Albin ringde under kvällen och berättade att resan gått bra, han sov halva vägen. Till bompan satt han i soffan tillsammans med mormor och snaskade farmorjulgodis och zoo ❤️ Ingen hemlängtan. 

Peter häckade där nere hela kvällen och jag här uppe.
Som vanligt började Elsa knorra framåt elva och vägrade somna om i sin säng. Jag satt hos henne i en halvtimme men ändå gallskrek hon och var så förbannad. Vi gav upp och la oss i vår säng.
Natten var pipig och hon snurrade och sparkades och gjorde morgon vid sju ändå. Peter och hon gick upp, eller hon gick upp och pappan la sig på soffan 😉



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0