Onsdag. Prickar och mössor

Usch vilken natt! Vi var allt annat än sugna på att kliva upp när klockorna ringde innan sex.
Elsa knorrade tusen gånger innan klockan ens hunnit slå midnatt, orkade inte springa ut och in till henne stup i kvarten så hon fick ligga inne hos oss istället. Där sov hon mycket bättre men jag desto sämre. Hon ligger som ett plåster på mig och pillar på mina öron även i sömnen.
Albin stökade också. Han var också uppe och tassade innan midnatt men somnade om inne hos sig. Var uppe och in till oss några timmar senare igen, jag hade en Elsa klistrad på mig då så Peter fick ta hand om det.

I tisdagskväll berömde pappan Elsa över hennes goda morgonhumör när det är dagisdags, dock visade hon raka motsatsen på onsdagsmorgonen. Haha! Hon och Albin var arga som bin båda två och ingen ville klä sig. Det blir så när man nattstökar! Det bästa är ju att vi kan hjälpas åt på mornarna, vi går upp samtidigt allihopa och åker hemifrån nästan samtidigt. Det är skönt och vi slipper stressa ensam med två trilskande ungar. Fast de flesta mornar är väldigt lugna.

Jag hämtade två glada siktar efter jobbet även denna dag. De var tom. redan ute i kapprummet och höll på att klä på sig när jag kom. Perfekt! 😊

Väl hemma la sig faktiskt båda två frivilligt och bägge somnade omgående. Nattstrulet gjorde sig till känna igen!
Albin vaknade efter ca en timmes tupplur och vi satt och gosade i soffan i väntan på att Elsa skulle vakna och vi kunde äta mellis.

Efter mellis hade Albin bråttom att rusa ner till farfar.
Jag och Elsa lagade mat. Jag i mitt kök och hon i sitt 😊
Hennes prickar som dök upp på tisdagen var fortfarande kvar och än mer röda. Ilsket röda! Jag ringde dagis och rådfrågade vad de tyckte om hon fick komma dagen efter eller ej. Om läget var oförändrat efter natten så var hon välkommen. 
Nu tror jag inte längre på att beror på något hon ätit, isåfall borde väl de avtagit två dagar senare istället för att blossa upp ännu mer.
Jag googlade vattkoppor, svinkoppor och höstblåsor m.m. men inget verkar stämma. Jag tror istället det är den långdragna förkylningen som nu kommer upp som dessa prickar.

Efter middagen lektes det för fulla muggar och vi hade disco i vanlig ordning.
Elsa bjöd Nico på fika och dansade (läs snurrade) med sina dockor under armarna ❤️
Vi plockade fram Elsas nyckelpiga på hjul, som hon fick i doppresent av moster och den blev en hit! Av båda barnen.... 
Vi har väntat på att hon skulle få tillräckligt långa ben för att nå ner och nu når hon preciiiiis 😊 Efter en kvarts övning manövrerade hon den galant! 

I dagens paketkalender gömde sig varsin mössa. Faktiskt riktigt uppskattat! De hade på sig dem resten av kvällen. 


Albins nattning blev långdragen pga. tuppluren tidigare. Och så bråkade vi för andra kvällen i rad om att försöka kissa innan ha la sig....
Det dröjde över en timme innan han tillslut sov. Därefter sov han hela natten och kom inte in till oss förrän vid halv sex ungefär. Bra jobbat!
Elsa sov också hela natten utan pip och vaknade på bättre humör än morgonen innan 😉 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0