Torsdag med sjukstuga för hälften av oss

Fy vilken seg dag! Men nu är den äntligen slut.

Jag förberedde mig för en jobbig natt med Elsa igår kväll, hon började kräkas just efter nattningen igår och höll på ett par timmar, men hon somnade igen innan tio och sov sedan i ett svep till sju imorse. Riktigt bra! Jag låg på en madrass i hennes rum, redo för en knorrig, kräkig och vaken natt. 
Tji fick jag när jag insåg att jag sovit som en stock från midnatt till sju imorse 😊 Jag hade inte ens hört när Albin varit uppe och tassat eller när Peter besökt toaletten flertalet gånger under natten. Ja, han hann knappt somna igårkväll innan det satte igång och köra i hans mage också. Så han har legat till sängs hela dagen.

Jag och barnen började dagen nerbäddade på madrassen framför tvn.
Elsa var riktigt pigg och alert och man kunde inte tro att hon varit magsjuk tio timmar tidigare. Hon åt tom. den lilla mackan jag bjöd henne på till frukosten.  Framåt tiotiden var hon helt slut och la sig och sov som en gris. Hon sov över tre timmar och rörde sig inte ur fläcken!
Jag och Albin, som inte känt oss dåliga det minsta lilla, gick ut på promenad med jycken medan sjuklingarna sov.
Alltså herregud vad den grabben snackar!!! Man tänker på det mer när man är ensam med honom. Och vad gullig och rar han är då! Han blir liksom den gulliga Albin. Men mina öron fick skavsår 😉

När vi kom in fikade vi och fortsatte titta på tv.
Sedan åt vi lunch och jag försökte ta hand om all tvätt. Helt galet vad tvätt det kan bli av några timmars magsjuka. Haha! Men jag blir lite lätt manisk 😉
Elsa vaknade och barnen blev glada av att se varandra igen ❤️

Under eftermiddagen sysselsatte vi oss med att måla lite. Jag hatar kladdet som blir men det gick bra! Elsa stoppade jag dock i duschen efteråt 😊

Pappan som fortfarande låg till sängs servade vi med lite blåbärssoppa och sånt.

Elsa blev sliten efter ett par timmar vaken så jag bäddade ner henne i vagnen och gick ut på en hundkissrunda och hoppades hon kunde slumra lite.
Albin bad jag stänga in sig på sitt rum och ligga och läsa lite medan vi var ute (hann höll det nästan).
Elsa somnade aldrig.

Till middagen kände sig pappan såpass kry att han kom upp och åt med oss och stannade sedan kvar uppe. Det var tur för Albin hade bytt om till att bli ett monster och jag höll på att bli skogstokig av allt tjat, spring, bråk och dumma påhitt.

Efter maten bjöds det på luciatåg här hemma! 😊
Albin var så ledsen och besviken imorse när han insåg att han inte skulle få gå till dagis idag, det skulle ju typiskt nog vara luciafirande där i eftermiddags och det har dom ju övat och laddat för i flera veckor. Väskan stod ju färdigpackad ute i hallen med pepparkakskläder i och allt... Men vid frukosten fick han en briljant idé! 
- Vi kan ju faktiskt gå luciatåg här hemma idag istället! Det går ju också! Utbrast han. 
Så gulligt 😊
Och sagt och gjort! Efter (en stökig) middag bjöds det på luciatåg i vardagsrummet.
Albin var noga med kläderna men Elsa ville inte alls ha sin tänkta tomteklännig utan nöjde sig galant med tärnljuset.
Så mycket till uppträdande blev det inte. Det var mest mamman som sjöng medan Elsa mest dansade och pepparkaksgubben flamsade omkring. Tre gånger snubblade och ramlade han och när han sprang rakt in i dörrposten med huvudet före avblåstes tillställningen helt. 
Klockan var bara fem men båda barnen var i behov att lägga sig. Klockan sex sov båda två. Helt galet! 
Elsa vaknade igen redan vid sju och var grinig. Troligtvis har hon tänder på gång också. Hon kom upp en stund och fick alvedon bl.a. Vid åtta sov hon igen efter lite knorr och därefter har hon sovit gott. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0