Tidig morgon gör arg liten dam

Igårkväll hade Elsa väldigt svårt att sova, det dröjde till efter nio innan hon somnade ordentligt. Dessförinnan satt jag och Peter i skift inne i sovrummet och vaggade henne. När hon väl somnade så sov hon riktigt gott. I sin säng!
Redan innan tolv vaknar Albin och kommer in till oss. Han kände väl på sig att det för ovanlighetensskull var ledigt mellan mamma och pappa 😊
Vid ett vaknar Elsa och känner sig färdig med att sova i egen säng. Istället för att trängas alla fyra i samma säng tar jag med mig Elsa och lägger oss inne i Albins säng istället. Där sov vi gott resten av natten! Dock väcks vi vid sex när Albin och pappan går upp. De visste ju inte att vi låg där inne så de klampade in i rummet för att hämta kläder och tände taklampan. Både Elsa och jag vaknar och jag lyckas inte söva om henne.
Hon somnade i vagnen på vår morgonpromenad men sov inte mer än en kvart. Därefter var hon surbullen nummer ett. Jisses vilket humör den lilla damen kan ha alltså! Inget dög och klockan segade sig något otroligt innan vi kunde sätta oss i bilen och hämta hem Albin från dagis. I bilen är hon nämligen typ aldrig sur och somnar istället 😊

Hämtade hem en glad Albin som tyckte det var skoj att få vara tillbaka på dagis.
Hemma stupade han i säng och somnade bums.
Elsa och jag åt lunch och sedan skulle jag försöka söva surbullen. Det gick tillslut men det krävdes nästan lite blod, svett och tårar. Men sedan sov hon gott. 
Jag hann se Kalla ta guldet i skid-VM innan barnen vaknade igen.
Mellis och sedan ut en kortis för att kissa hunden.
När det inte finns så mycket snö kvar byter vi ut pulkorna mot skrindan. Elsa älskar att åka skrinda och Albin tycker det är kul att hålla i henne så hon sitter stilla 😊
Från igår. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0