Tjat

Eftermiddagen handlade enbart om överlevnad.
Elsa vaknade på fel sida och höll gnällfestival.
Albin vaknade faktiskt pigg och glad men har varit otroligt tjatig, envis och som ett plåster på Elsa stundvis. 
Vi gick alla varandra lite på nerverna med andra ord.

Pappan kom äntligen hem och middagen tystade alla munnar. Båda barnen åt två portioner var! Och då var det bara ärtsoppa som serverades idag 😊
Efter maten gick jag och drog täcket över huvudet. På riktigt.
Sedan hänga tvätt och en runda ut med hunden.
Pappan och barnen lekte ända fram till läggdags. Albin hann äta lite fredagschips innan vi läste bok. Han var riktigt lugn och harmonisk och gosig <3 
Jag frågade om han visste vem som kommer imorgon men det visste han inte. Jag gav en ledtråd och frågade vem som åker Volvo?
-momor mofar! utbrast han med ett stort leende 😊 

Kvällen har varit lugn och efter att Elsa tillslut somnade vid nattningen så sov hon hela kvällen fram till lite efter tio. Då vaknar hon och illskriker. Böjer sig som en spänd pilbåge och är inte alls mottaglig för tröst. Tillslut lägger hon av några fisar och lugnar sedan ner sig. Ärtsoppan! 
Nu ligger hon och jag nerbäddade. Hon sover nu igen. Jag ska titta på något på Play tänkte jag.

Tröttisar i eftermiddags 

Albin försökte lägga pussel och Elsa plockade bort bitarna 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0