Fredag

Idag spenderade vi förmiddagen hos Molly och hennes lillasyster. Albin tyckte det var kul att åka dit och förväntansfull över att se vad för leksaker hon hade 😊
Vi lekte ett par timmar och blev sedan bjudna på våffellunch. Albin åt faktiskt upp en våffla med grädde!
Elsa var riktigt fascinerad av bebisen och ville gärna titta och pilla på den 😊
Givetvis kom de två stora barnen igång att busa med varandra ordentligt precis när vi skulle bege oss hemåt. Men både Elsa, Albin och även jag var ordentligt trötta så det var lika bra att åka hem. 
Elsa somnade såklart i bilen men Albin lyckades hålla sig vaken hela kvarten hem. Och otroligt nog lyckades jag med att lägga över Elsa i vagnen när vi kom hem och hon fortsatte sova (lite vagnskump fick jag bistå med men det räknas knappt 😉)!
Albin fick jag jaga runt halva tomten för att fånga och bära in. Väl inne stängde han självmant in sig på sitt rum och la sig. Imponerad mamma! Fast ganska snabbt kom han på att han behövde hjälp med att klä på Pippi förklädet. Hon kan ju inte sova i pyjamas dagtid!!! 😉 Därefter somnade han gott.
Jag hann fixa mig lite kaffe innan Elsa vaknade och inte ville somna om. 

När Albin behagade masa sig upp ur sängen lyckades jag övertala honom till att gå ut. Vi har knappt varit ute något alls på hela veckan och det är riktigt slarvigt!
Ut kom vi och planen var att möta upp pappan längs vägen och gick nedåt byn.  Men pappan dröjde. Vi stannade till nere vid bygdegården och lekparken för att dra ut på tiden lite men det hade ju hunnit bli så mörkt så vi såg ju inget där. Istället fortsatte vi sista biten ner till landsvägen och vände sedan tillbaka hem. Albin stod på brädan på vagnen och började såklart frysa och blev bara gnälligare och gnälligare. När vi kom hem på "vår" grusväg föreslog jag att han kunde hoppa av och gå själv för att bli lite varmare men det föll inte herrn i smaken alls.
Just när vi kommit hem och in innanför dörren kommer pappan också hem. Tur det för Albin var otroligt sur.

Vår fredagsmiddag bestod av blodpudding och bacon. Albin och pappan bestämde det redan igår. Och faktiskt att Albin åt nästan en hel skiva blodpudding och ett par baconskivor. Mer än på länge! 😊 
Elsa fick också smaka lite efter att hon ätit upp sin mat och även hon verkade älska blodpudding.
Jag åt faktiskt också trots att jag inte tycker om det något vidare.

Resten av kvällen var det fullt ös med bus. 
Elsa är överallt och ingenstans numer och Albins lekar har en tendens att bli väldigt fartfyllda och vilda framåt kvällen. 

Och sedan var dagen slut typ.
Albin tog tid på sig att somna även ikväll. De senaste kvällarna har han haft svårt att varva ner.
Elsa somnade lätt. Vid första nattningen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0