Segt

Ingen höjdar start av dagen imorse. 
Först en halvtimmes telefonkö för att få komma fram till barnmottagningen= inte det optimala med två griniga barn vid frukostbordet. Fick iallafall en tid på torsdagmorgon nästa vecka. Jättebra! Och innan dess ska vi köra ett par omgångar med klyx här hemma.
En annan bra sak var att farfar tog jycken på morgonrundan så vi slapp ge oss ut i ruggvädret.
Albin har ett väldigt labilt humör och försöka få Elsa att somna för vila är inte lätt när brorsan står i kökssoffan, bankar på fönstret och vrålar "paaaaappa!!!" om och om igen. Elsa lyckas tillslut somna men det går inte att lägga ifrån sig henne. Tre försök gör jag men nej. Byltar istället på henne alla ytterkläder, bäddar ner henne i vagnen och börjar vagga över tröskeln. Jag tänker att hon hinner väl svettas ihjäl innan hon behagar somna och jag kan köra ut henne på trappan. Men nä! Hon slocknad på mindre än fem minuter. Kors i taket! 😊 Därefter sover hon så gott så gott.
Jag och Albin lägger oss på soffan och läser en hel hög med böcker och smaskar samtidigt i oss ett par pepparkakor och några katrinplommon. Mysigt hade vi det. Och lugn och ro.

Klockan blir lunch och Elsa sover fortfarande! 
Jag har försökt få trötte och griniga Albin att vila och men det gick inget vidare. 
Vid tolv dukar jag fram lunch och väcker faktiskt Elsa. 
Ingen hit med lunch tyckte någon av barnen. Elsa åt iallafall lite medan Albin struntade blankt i att ens smaka.

Nu är den store åter lagd i säng. Får se hur det går denna gång.
Elsa njuter av att få ha alla leksaker för sig själv en stund 😊


Jag har lika ont i truten idag. Inget annat än en banan till frukost idag heller. Inte bra för tålamodet.
Att läsa ett tiotal böcker utan att behöva röra på tungan för mycket var kämpigt. Ajajaj! Jag platal lite såhäl 😊 
Fick i mig lite rester från igår nu till lunch men jag vill hellre bara gråta så ont som det gör. Och att käfta med den labila tvååringen är en pina. Jag låtsas inte se eller höra mycket av dumheterna han hittar på för att slippa prata.
AAAAAJJJJJ!!!! 😞 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0