Loppis, fikagäster och slutkörda barn

Farmor kom igår morse igen och jag och Peter drog iväg på bakluckeloppisen. Jag mutade med honom som bär och packhjälp och sa att han sedan kunde ligga i solstolen och läsa bok medan jag sålde. Han gick med på det 😊 Fast det var för varmt att ligga ute i solstolen så han låg i skuggan i bilen istället och halvsov.
Ja det var varmt! Gassande sol. Lite dåligt med folk var det också men jag fick lite sålt. En hel del barnkläder blev jag av med, lite av mina kläder och lite annat krafs. Fyra timmar senare åkte vi hemåt med några hundra i vinst. Helt ok 😊

Farmor och barnen hade haft det bra hemma. De hade badat och lekt en massa. 

Strax efter att vi kom hem kom moster och onkel förbi på en fika. De kom med båten från Åland och bröllop och passade på att åka förbi oss, ta ett dopp i poolen och leka med ungarna. Sedan fortsatte de sin hemresa.

Vi grillade hamburgare till middag. Jättegott! 
Tanken var att cykla ner till sjön för ett bad innan läggdags men ungarna var trötta och griniga, framförallt Albin, så vi ställde in det och gjorde kväll istället.

Elsa "städar" stugan och rystar filt medan Albin mekar traktor. 


Utanför Ica Rimbo sitter jämt en och samma tiggare. En lite äldre kvinna. 
Jag har aldrig gett henne något för jag vet ju inte om hon får behålla det själv.
Igår satt hon i gassande sol och sov. Det såg nästan ut som hon tuppat av.
När vi kom ut från affären hade hon vaknat och jag gav henne en flaska kallt vatten och en banan som jag köpt. Hon tackade och såg ut att bli glad iallafall.
Visste jag att hon får behålla pengarna själv så skulle jag ge henne en slant när jag är där och handlar. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0