Igår tisdag

Handling stod på schemat för mig och Elsa igår innan vi hämtade dagiskillen.
Det gick bra. Jag vet inte hur många tanter och gubbar det var som kom fram och hälsade på Elsa och påpekade att hon var gullig 😊
Och jag förstår dem!
Söttjejjan! ❤️

När vi kom hem var det ett jäkla sjå att få med sig ungarna in. Jävlar vad envisna de kan vara! Och Elsa härmar efter sin bror rysligt mycket! 

Medan ungrarna åt eftermiddagsmellis förberedde jag middagen och sedan gick vi ut. 
Vi gick upp till grannarna och lånade deras studsmatta och lekstuga lite

Kul! 😊

Vid middagen körde vi med äggklockan igen och det gick superbra! Han hann tom. fylla på tallriken två gånger innan det ringde 😉

Resten av kvällen ägnades åt att gräva ute. Såklart.

Det fortsätter att gå bra och nu är det "bara" 1/3 kvar! 
Farfar gräver och grejar dagtid så mycket han klarar själv. Och lite till...  Kvällstid är Peter med ute.
Albin gräver mest med sina egna maskiner vid sidan om men igår åkte han med lite. Och Elsa står och kollar läget 😊 
Till helgen påstår Peter att det ska vara färdigt. Hoppas! Ska bli skönt med en barnvänlig tomt igen utan ett 2 meter djupt dike. Samt avloppsstanken som stundvis hängt över oss. 


Vid halv elva igårkväll vaknade Albin med sådan där dum växtvärk i knät och han var så ledsen. Pappa tröstade men efter en stund började han yla efter "maaaamma" istället. Jag la mig där inne och strök över knät på honom och snart sov han igen. Jag också. Men jag vaknade vid halv tolv och gick till min säng istället. Någongång därefter vaknar Elsa i vanlig ordning och kom över till mig. Oftast lyfter jag över henne i sömnen, jag minns inte att jag gjort det men helt plötsligt ligger hon bredvid mig bara 😊 

Kommentarer
Postat av: Syrran/moster

Oj vad de gräver. Duktiga de är!

2015-05-27 @ 14:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0