Söndag

Idag var det min tur att gå upp imorse och Albin gjorde morgon redan vid sex!!! Jag lotsade ut honom till soffan innan han hann väcka Elsa, satte igång Barnkanalen, bäddade ner honom i soffan och så gick jag och la mig i sängen igen 😉 
Nästa barn vaknade vid sju. Ingen återvändo, bara att pallra sig upp. 

Pappan hade jobb idag och drog iväg lite innan tio.
Vi gick ut och tog en promenad och samlade på oss lite av varje att piffa till trappan med. 
Usch vilket liv det var på Elsa innan vi äntligen kom hem igen. En riktig liten surpuppa. 
Resultatet! 
Majsen jag odlade blev det inte mycket med i år. Tio jättefina plantor blev det men kolvarna hann aldrig växa på sig. Detta är den enda som blev något och den är inte mycket att skryta om 😔 
Äpplet är ett av de tre äpplen som blev på Elsas träd hon fick i doppresent för ett år sedan. 
Både Elsa och Albin har varit riktigt frestade till att plocka dessa äpplen då de hängt i precis lagom höjd för dem, men vi har lyckats hejda dem så äpplena fått mogna till sig.
Ett av dem blåste ner för några veckor sedan och det andra kom Albin in med en dag. Han hade fått nog av att vänta 😉 Det sista har fått sitta kvar till nu men då har istället fåglarna hunnit mumsa på det före oss! 

Vi var ute hela förmiddagen och det var riktigt soligt och härligt även idag.
Surpuppan 😉❤️

Lagom till lunchen dök farbror Anus upp här. Han och farfar skulle in och dricka kaffe och givetvis hade inte barnen någon lust alls att följa med mig in då. Jag hämtade istället matlådan och vi värmde och åt nere hos farfar vi också.
Sedan fick jag bokstavligt bära hem dem båda när det var dags att vila.
Albin ville ju inte såklart men Elsa somnade ganska omgående. 
Pappan kom hem och damp ner i soffan.

När Albin lessnat på att ta det lugnt på sitt rum la han och jag pussel istället.
Han är riktigt duktig men tålamodet och intresset tröt så det blev aldrig helt färdigt.
Avslappnad stil.

Efter eftermiddags fikat bröt kaoset ut. Vår treåring driver oss till vansinne. Det är så tråkigt med allt tjafs, bråk, gap och skrik vi har flera gånger om dagen. Och det vänder så fort också! Från att ena stunden varit superlugn och gullig till att bli ett monster på två sekunder. 
Han fick motvilligt tillbringa den mesta tiden av eftermiddagen inne på sitt rum.
Det senaste han börjat med är att stå och banka på dörren så hans händer blir helt såriga. Helt galet!

När pappan är med och leker så steks det docka med ägg och svamp under armarna...


Lite innan fem var det dags för pappan att dra iväg på jobb igen. Vi hann precis äta innan det! 
Jag stoppade barnen i badet direkt efter maten och när vi städat upp leksakskaoset i vardagsrummet.

Jag hann sitta och virka en liten stund medan jag badvaktade.
Efter badet hade vi bestämt att se på film.
Imorse när Elsa inveg sin nya Elsamössa berättade Albin för mig att det faktiskt var en Elsa på mössan och att det är från en film.
Jag blev riktigt förvånad vi har faktiskt inte tittat på den här hemma (och vi är nog den enda barnfamiljen i hela världen som inte gjort det! 😉). Vi satte igång den för typ ett år sedan eller nått men Albin hade inget intresse alls att se på den då och efter det har vi inte testat igen. Men tydligen hade han koll på vad det var för film ändå och idag ville han se den.
Han satt blickstilla hela filmen och tyckte den var riktigt spännande!
Elsa satt stilla så länge som hon hade snacks kvar i skålen och efter det hade hon fullt med myror i brallorna.

Pappan kom hem vid sju. Elsa sov nästan då och Albin nattades av pappa.
Sedan dess har vi legat halvt medvetslösa i soffan och strax efter nio stängde vi faktiskt ner och gick och la oss. Fast nu har klockan hunnit bli nästan tio ändå. 
Godnatt! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0