Upptrappning av mitt nya liv

I söndags ingick jag och min chef ett vad. Vi ska gå ner 5 kilo var till midsommar. Det blir som en extra morot på mitt nya liv.
Så nu jävlar!!!
På söndagar när vi jobbar ska vi väga oss. 

Mitt upplägg är mer motion och lite ändringar i kosten.
Sedan tidigare vet jag att jag mår bra av att minska kolhydratintaget.
Sen måste jag bli nogare med vad jag äter till lunch de dagar jag jobbar.
Inte för att jag stoppar i mig speciellt mycket sötsaker men det ska minskas ändå. 
Vi får se hur långt detta räcker.

Det är 6 dagar sedan jag bestämde mig för att börja mitt nya liv och sedan dess har jag sprungit 2 gånger och gått flera långpromenader, samt gjort olika övningar som tex. plankan dagligen. 
Eftersom mina knän inte klarar så mycket så är planen att jag ska börja cykla också men måste ordna mig en bättre cykel. Min får jag galet ont i rumpan av och kan inte cykla så långt och ofta på.
En crosstrainer funderar jag också på, men vi får se. 

Varje dag för jag lite dagbok på hur jag motionerat samt hur det gått med kosten. Tex. så har jag inte stoppat i mig några sötsaker, som kakor och godis, mer än EN dag på dessa dagar. Känns bra! 😊 Men idag är jag galet sugen!!! Chokladen som jag vet ligger i skåpet frestar massor! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0