Vart försvinner dagarna?!

Nu har en hel vecka har passerat igen! Dagarna bara försvinner.

Jobb och dagis tisdag, onsdag och torsdag.

Elsa har börjat trassla när vi kommer hem från dagis och hon lagt sig för vilan. Det tar närmare en timme (ibland mer) innan hon lyckas koppla av och somna. Hon är supertrött men gör allt för att inte råka somna. 
En dag blev det knäpptyst hos henne hyfsat fort och när jag en stund senare smygtittar in på henne så inser jag att hon inte alls sover. Hon sitter upp i sängen och droppar ut vattnet ur sin vatten flaska. Mer eller mindre allt i sängen var blött! När jag slitit bort allt blött och sagt till på skarpen att hon ska sova dröjer det inte mer än några få minuter innan hon somnat.
En annan dag när jag tittar in till henne sitter hon och knölar in sitt täcke, nalle och nappar i örngottet på kudden. När jag tömt sängen på lösa delar somnar hon innan jag knappt hunnit ut ur rummet. 
Täcke i kudde till vä. och sovande stökfia till hö.


I tisdags gick vi ut och grejade efter middagen. Jag var arbetsledare över familjen 😉 De hjälpte mig med att fylla på med mer singel vid mitt trädgårdsland. Vi håller på att bygga om spaljén till Humlen. 


En eftermiddag bad jag farfar komma in till oss en stund på eftermiddagen medan jag gav mig ut och sprang min runda. Det är behagligare att få det gjort innan middagen.
Jag var borta cirka en kvart och under den tiden hinner Elsa se ut såhär!
Hon föreställde tydligen en sjörövarkatt. 
Med morrhår av tusch.... 


I torsdag var jag på mitt andra besök på "skäggmottagningen" som Peter säger 😉 
Jag brände alltså bort lite fler strån från hakan. Tror faktiskt jag märker skillnad redan nu efter bra två behandlingar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0