Fröken Bestämd

Denna lilla dam har förändrats och utvecklats massor de senaste veckorna.
Talet har exploderat och likaså fantasin. Hon sjunger och berättar egen påhittade historier för oss hela tiden.
Hon är riktigt duktig och ordetlig på många plan och har blivit riktigt lillgammal ❤️

Men det finns en baksida också....
Hon har humör!
Det spelar ingen roll vad man ber henne om så får man till 99% samma svar:
- Jag lill/vill inte!
Eller:
- Jag kan inte!
Och dessa ord uttalas med en hemskt gnällig röst.
Är det riktigt illa kan de tom. skrikas ut kombinerat med att ungen slänger sig på golvet och lever apa.
Till en början var detta ganska charmigt men nu efter några veckor är det faktiskt ganska tröttsamt att alltid höra: "jag lill inte!" eller "jag kan inte!" oavsett om man ber henne om att komma och sätta sig vid bordet och äta, borsta tänderna, ta av sig mössan eller resa till månen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0