Lördagen

Rastlösa av att varit hemma så mycket den sista veckan så åkte vi iväg till Rimbo och julmarknad direkt efter frukost.
Det var dock ganska snabbt avklarat och vi var hemma igen innan lunch. Lite julstämning fick vi ändå för snön började dala medan vi var iväg.
Albin köpte med sig en godisrem hem och var mycket nöjd ❤️

Den avnjöts i soffan framför en film efter lunchen. Och rejält med näsblod lyckades han få också.


Efter lite fika på eftermiddagen gick vi ut en sväng allihop. Uppdraget var att gå bort och köpa potatis. Barnen ville åka snowracer bort dit men det var väldigt trögt att dra på den lilla snö som kommit.


Middagen blev utsökt!
Jag känner mig inte helt bekväm med att tillaga hel kyckling. Tycker det är lite obehagligt att hantera dem. Men härom dagen köpte jag hem en på extrapris så nu var jag tvungen att ta hand om dem. Jag gjorde det lätt för mig och stoppade ner den i lergrytan tillsammans med lite av varje vad som fanns hemma och det blev så galet gott! Kycklingen riktigt föll isär och smälte i munnen.

Barnen var inte speciellt imponerade, men de har inte haft någon större matlust på hela veckan å andra sidan.


Albin visade sig vara risig fortfarande ju mer dagen gick. Stundvis var han helt färdig men inte sjutton kunde han låta sig lägga sig en stund och återhämta sig. Rastlös som få.
Och innan sängdags tempade han fortfarande 39+. Jobbigt!


Kommentarer
Postat av: syrran/moster

Å Albin skrutten. Du ser inte allt för pigg ut. Gott med rem iag, det är nog suverän medicin mot febern

2016-12-12 @ 20:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0