Torsdag med blått bad

Vi vaknade upp till en lite lugnare morgon gällande snö och blåst. Skönt! Men kallt!

Jag åkte hemifrån en stund efter Peter och barnen och när jag närmar mig korsning ut till den större vägen ser jag flera blåljus blinka uppe vid infarten till dagis. Direkt fick jag en klump i magen och tänkte att det kanske var Peter och barnen som krockat! Jag var tvungen att ringa honom med en gång men fick lugnade höra att det var en lastbil som kört fast 😊
En liftare träffade jag på längs vägen också men jag vågar fasen inte plocka upp okänt folk. Det såg iof. ut att vara en harmlös kvinna, men ändå. Jag kände mig skittaskig när jag bara åkte förbi. Många bussar var inställda sedan kvällen innan pga. ovädret så det var troligtvis därför hon ville ha lift istället. 

På jobbet rådde det febril aktivitet, det är därifrån kommunens snöröjning sköts. 
Och samtidigt satt dom och planerade stadens blomsterplanteringar inför sommaren. Kontraster! 

Mellan jobb och hämtning på dagis hann jag förbi en skoaffär lite snabbt, jag hade hoppats hitta ett par nya vinterskor med högt skaft till mig själv. Men icke! Dåligt med storlekar och de som fanns hade bara snörning. Vem orkar snöra skorna varje gång de ska av och på?! Nä, dragkedja ska det vara! 

Inga sura miner när vi klädde på oss och lämnade dagis. Båda barnen var ovanligt hjälpsamma som omväxling 😊
Och hemma gick det lugnt till också. 
Elsa somnade fort och Albin låg en liten stund men sedan gick han ut med farfar istället. 

Såhär såg kvällsbadet ut
Smurfbad! Nu är äntligen de där läskiga färgbomberna slut 😉

Elsa la sig och somnade utan några protester kvällen till ära. Fantastiskt!



Vår höst var ju riktigt sjuk! Sjukdomarna (mest förkylningar) avlöste ju varandra och det gick bara runt runt. 
Under de tre veckor barnen (och pappan) hade jullov var vi friska som nötkärnor! Bortsett från att jag hade fasligt ont i örat vid nyår. 
Sedan räckte det med 2,5 dagisdagar innan vi fick påhälsning av förkylning igen! När jag hämtade barnen på dagis igår insåg jag att Elsa börjat snora igen.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0