Söndag med jobb igen

Idag kom farmor hit vid 08 och lite efter 09 åkte jag och Peter iväg på jobb. Han hjälpte mig att beta av mina två ställen jag egentligen skulle göra imorgon, men nu slipper jag det och kan vara ledig istället! 😊
Vi var hemma lite innan 14 igen. Elsa sov middag och farmor och Albin var instängda på hans rum och lekte.

Eftermiddagen ägnades åt att äntligen börja bygget av den efterlängtade gungställningen! Elsa var ivrig och hjälpte till ❤️

Det gick bra. Men den blev galet hög och vi behövde hjälp av traktorn för att kunna ställa upp den. Väl uppställd inser snickarn/Peter att han monterat fästmojängerna fel.... Haha! Arbetet avslutades för dagen och vi åt middag istället.

Efter maten cyklade vi ner till sjön och tog kvällsdopp.
Efter den gångna veckan nere på landet med otaliga besök nere vid badet har båda barnen blivit riktiga tuffingar i vattnet. Det var de innan också men nu har de mer tillit till armpuffarna och vågar ge sig ut så långt där de ej bottnar och sedan "simma".
Elsa älskar att simma till bryggan, klättra upp, gå tillbaka till stranden och börja om proceduren.
Albin hundsimmar mest omkring och är fascinerad över att vara tyngdlös i vattnet. Och att doppa huvudet är inga problem överhuvudtaget!

När vi kom hem var det bums i säng för barnen.
Elsa höll på att tramsa och gorma så hon blev faktiskt utan saga.
Albin skötte sig fint och han och jag fortsatte läsa ett kapitel ur Nalle Puh.
Pappan gick ut och meckade bil. Audiskrället har jäckat honom genom hela semestern och har kuggat på två besiktningar.
Jag drog fram dammsugaren och städade av hela övervåningen, förutom barnens rum. Jisses vad noga jag dammsög. Varenda millimeter! Har jag varit ledig för länge tro!? 😉 Jag lyckades tom. dammsuga sönder tapeten i hallen och lossa på en golvlist. Huset är verkligen i behov av renovering!
Jag förvarnade barnen innan de la sig att jag skulle dammsuga. Båda hann somna innan jag var färdig med eländet! Albin som haft jättesvårt att somna i flera veckor somnade ikväll långt innan 21 i dånet av dammsugaren på andra sidan väggen. Perfekt! 😊

Just när jag moppat färdigt kommer Peter in sammanbiten och väser att han tänker skita i den där jävla bilen nu!
Anledningen till en andra ombesiktning var att ABSlampan började lysa när han var in och skulle få godkänt på bromsarna som han lagat.
Så nu sitter han och letar ny bil att köpa. Det är ju ganska bråttom! En vecka kvar av semestern bara och när vardagen rullar igång igen måste vi ha två bilar.

Blev en dyr sommar och semester detta år. Inköp av både husvagn och troligen ny bil. Samt massa reservdelar till både husvagn och bilar. Punkat däck och allt vi hunnit med.... Usch! Blir svettig av att tänka på det.


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Barnen har verkligen blivit riktiga vattendjur. :-)
Ni har haft otur med era fordon, men kunnat ha några trevliga resor ändå. Ni har ju hunnit med mycket.

2016-07-31 @ 23:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0