Onsdag och torsdag

Onsdag

Barnen fick vara kvar hemma och hosta. Peter var hemma på förmiddagen medan jag åkte och jobbade och tog sedan över hemma vid 11.30. Då drog han iväg till sitt jobb. 
Elsa la sig och Albin tittade på film. 
Jag var riktigt energisk och tog hand om tvätt och grejade. Men någon timme senare så dippade jag helt. Humöret försvann och jag ville bara sticka så långt bort jag kunde när Elsa vaknade på helt fel sida och Albin började sitt eftermiddagstrilsk. Men jag stannade kvar hemma 😉
Vi gick ut och barnen lekte väldigt samspelt i lekstugan. Elsa lagade mat och Albin kom dit och åt.
Jag la mig raklång i hammocken och försökte återfå humör och ork. 

Lite mys blev det också ❤️ 

Elsa var sur för att Albin skrämde henne med en plastspindel. Hon vrålar rakt ut för varje liten insekt hon ser. "Pindel"/spindel vrålar hon. Vare sig det är en myra, groda eller fjäril. För ett tag sedan vid middagsbordet började hon skrika sig röd i ansiktet och vi förstod inte varför, förän pappan såg att det satt en liten fluga bredvid hennes tallrik. 
Albin däremot ska ta, känna och undersöka alla småkryp han ser. Sniglar, skalbaggar och maskar... 


Efter middagen drog jag iväg på yoga. Eftersom jag missar mitt pass på söndag så tog jag igen det innan. Skönt!


Torsdag

Barnen fick gå till dagis igen. De höll ju på att klättra på väggarna hemma och behövde stimulans av kompisarna.
Jag ringde på onsdagen och frågade vad de tyckte på dagis om att skicka dit hostiga ungar, de tyckte det var helt ok så länge de var krya för övrigt.
Jag hämtade två glada barn vid 12 och vi åkte hem.
När Elsa ser mig på dagis så skriker hon: "MIN mammaaa!!!" och rusar fram till mig ❤️ 
Även denna eftermiddag uppehöll vi oss mestadels ute. 
Jag satte igång vattenspridaren så dom kunde svalka sig. Albin tyckte det var skitkul men Elsa höll sig helst en bit ifrån 
Albin påstod att vattnet var regn och satte på sig regnhatten 😊

Efter middagen invigdes poolen för denna säsong. Det är verkligen två fiskar vi har ❤️

Sen var det läggdags.
Elsa har hela veckan fört massa oljud efter nattningen. Hon har knorrat, gnällt och skrikigt istället för att försöka sova. Det har tagit typ 1,5 timme för henne att somna varje kväll. Jobbigt! Tror det beror på värmen. Det är fruktansvärt varmt inne och trots att vi har öppet alla fönster så står luften helt stilla.

Peter har legat under husvagnen i stort sett varje kväll. Han har fixat bromsarna som inte gick igenom besiktningen. Men nu är det ordning och ombesiktning nästa vecka. Sedan fritt fram att åka ut och campa! 😊
Jag har jagat kilovis med sniglar om kvällarna. Bläääää!!! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0