Tillökning

Vi har blivit fem i familjen! Iallafall tills imorgon 😊
Denna lilla rackare huserar hos oss i ett dygn
Ett litet energiknippe vid namn Vera (en borderterrier). 

Det är min chefs hund. Vi provar på att ha henne hos oss över natten för att känna på hur det är att ha två hundar samt hur de fungerar ihop. Tanken är att vi längre fram i sommar kanske ska ha henne hos oss när hennes familj åker på semester. 

Hittills går det bra. Men visst är det lite meck.
Vera är hur pigg och lekfull som helst och blir aldrig trött. Hon försöker få igång vår gamla gubbhund ungefär en gång i kvarten.
Han däremot är måttligt road av att husera med denna lilla virvelvind 😉

Det första hon gjorde när jag kom hem med henne tidigare idag var att äta upp Nicos frukost. Och sedan lyckades hon pinka på golvet utan att vi såg det. Haha!

Äta middag fick de göra på varsit håll under uppsikt. Helst ville de byta mat med varandra
Efteråt diskade varandras skålar 😊

Och såhär populär var jag när jag lagade köttgryta till middag

Barnen tycker det är roligt med en hund med lite mer fart i. Men samtidigt tycker de hon är lite för på stundvis. 
Elsa som har en tendens att alltid springa istället för att gå har redan vid ett par tillfällen blivit knuffad i rumpan av Vera som tycker det är skitskoj att rusa efter 😉

Hon har sin bur med sig som hon är van och trygg att vara i. Så när vi alla behöver en paus stänger vi in henne där.
Elsa satt bredvid och läste godnattsaga i form av en legobeskrivning ❤️


Vera och jag tog en powerwalk i regnet när vi nattat barnen.
Men inte sjutton blev hon trött av det 😉

Nu har äntligen lugnet lagt sig (för stunden) och båda jyckarna ligger utslagna här i soffan ❤️

Blir spännande att se hur natten blir..... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0