Veckan

Måndag jobb för mig. Men ett av dem gjordes ju på söndagen och det resterande följde mamma med på också. Mycket trevligare med lite sällskap.

Hemma hade Peter meckat bil. Snart är den redo för ombesiktning. Ska "bara" byta framrutan pga. stenskottet vi fick påvägen ner till Linköping/Öland samt besöka verkstan och göra en hjulinställning bak.
Bakdäcken är bytta. De blev fullkomligt nedslitna efter resan fram och tillbaka till Öland, dragandes på husvagnen.
Det går bra nu.... 😉

Ungarna och morfar hade mest byggt lego inne. Det var nämligen tråkväder.

Efter lunch klarnade upp och eftermiddagen blev riktigt fin.
Ungarna anordnade cykel/racertävling på uppfarten.

Sedan åkte mormor och morfar hem.

Vad vi gjorde resten av dagen minns jag ej? Troligtvis badades det i poolen.

Tisdagen= tidigt jobb för min del. Kom hem mellan 12-13 någon gång. En fin dag och jag stupade ute i hammocken.

Små sysslingarna var badsugna så de med mamma kom till oss.
Jag är förvånad över att poolen höll med dessa 4 ungar härjandes där i 😉

De badade och lekte en massa.

Peter och barnen hade "kokat" ihop slajm tidigare som de testade. Slajmigt var det! Men tyvärr lite för kladdigt. Efter det ligger det nu mera slajmpölar lite här och var ute i vår trädgård.... 😉

Onsdag var jag egentligen ledig, men vi bestämde oss för att åka in till Norrtälje på förmiddagen så medan Peter och barnen uträttade lite ärenden så passade jag på att avverka ett av mina 4 torsdagsjobb.
Efter knappt två timmar hämtade upp mig igen och vi åkte till Luftvärnsmuseet.
Vi var ju där förra vintern, men då hade de inte visningshallen ute i en hangar öppen, så nu kompletterade vi besöket 😊

Och som vanligt slutade Elsas ben att fungera. Det är märkligt det där! Så fort vi är iväg på saker så blir hon sjukligt trött och ont i benen. Hon kan inte gå. Men gnälla och skrika kan hon.

Denna utflykt var inget undantag. Vi hade knappt 100 meter att gå från museet till bilen och den biten var allt annat är lugn och fridfull.
Planen var att efter museet åka till en lekpark men eftersom Elsas humör ballade ur fullkomligt så tänkte vi strunta i det och åka hem istället.
Peter är sist in i bilen och när han håller på att stänga igen sin dörr kommer en äldre man fram med en påse kanelbullar och säger:
- Här har du! Så kanske hon blir på lite bättre humör av färska bullar.
Haha! Snopet! 😊
Mannen hade precis stannat till med sin Skogaholms lastbil på parkeringen när vi och fruktansvärt arga Elsa gick mot vår bil.
Mannen hörde hur arg hon var och hur uppgivna vi var 😉 Snällt av honom! (Synd bara att Elsa inte är någon bullälskare 😉)
Hur som helst så lyckas Elsa lugna ner sig i bilen innan vi hunnit åka ur stan så vi tar en sväng ner till Hamnparken. På villkoret att ingen skulle börja gnälla och sura igen.
Ungarna lekte och vi fikade färska gratis bullar 😉 Efter typ en timme åkte vi hem.
Elsa somnade i bilen. Inte konstigt! Och ja, hon vaknade sur.....

Resten av dagen var vi ute. De badade och sedan kom en av granntjejerna ner och de lekte och hade jättekul ända fram till läggdags ❤️

Torsdag= jobb för mig. Jag åkte vid 08 och var hemma igen vid 14.
Hemma i köket rådde pysselverkstad. Ungarna hade sällskap av bägge granntjejerna och höll på med både pennor och lera. De hade tydligen umgåtts i stort sett hela dagen.
Tyvärr åkte de sedan hem till stan igen.

Vi fixade lite med packning och sånt ute i husvagnen. Jag vattnade och grejade ute. Sedan cyklade vi ner till sjön och tog ett kvällsdopp. På hemvägen stannade vi till nere hos M&M en stund.
Dagarna går så fort!!!

Nu äntligen börjar jag kunna skörda lite tomater! Gurkor har vi tagit några styckna såhär långt. Squash några fler. Gott!

Fredag idag. Tidigt jobb för mig. Hemma igen lite innan 11.

Packade det sista ute i vagnen. Ungarna gick som på nålar och var otåliga....
Till lunch gräddade vi våfflor och hade gräddfil, kräftstjärtar, rom, ost och rödlök på. Såååå gott!!!

Vi kom iväg hemifrån vid 13 och styrde norrut. Ganska exakt en timme senare var vi framme. Lagom restid! 😊
Campingen är ganska tom så här sent på säsongen, mest bara säsongare kvar nu.
Men det är en trevlig camping. Stora mycket noggrant uppmålade platser. Stora grönytor, badstrand 100 meter från vagnen och omgivna av vatten på två håll.
Vi har ju lärt oss nu att lekplatsen är det absolut viktigaste för barnen, så vi valde en plats alldeles intill 😉 Tyvärr går ju inte denna lekplats att jämföra med den dom blev bortskämda med på Öland, men de verkar nöjda ändå och höll sig sysselsatta ganska bra på egen hand ❤️

Vi grillade hamburgare till middag och efter det tog vi en promenad och kollade in omgivningen. Fint här! Alldeles intill campingen ligger det en bro över till intill liggande ö med badplats.

Innan vi gick tillbaka till vagnen och gjorde kväll så åt vi varsin glass.

Nu sover de små sedan ett par timmar. Första kvällen är alltid lite bökig. Och väldigt tålamods krävande.... Tjafs tjafs tjafs om allt och inget 😔

Vi hittade varsin gunga på promenaden ❤️