Jul?

Julkänslan och längtan har liksom försvunnit bland all sjukdom. Allt har kommit av sig.
Julpyntningen är nästan obefintlig. Julblommorna har vissnat. 
Pepparkaksdegen ligger obakad kvar i kylen.
Julstädningen är halvt påbörjad.
Julklapparna ligger oinslagna. 

Jag försöker intala mig att det inte gör något men fan vad stressen kryper i kroppen på mig.
Jag försöker fixa lite men kroppen orkar inte. 
Peter är coollugn och anser att allt julkrimskrams är överflödigt... 

Peter och Albin var ute och sågade ner granen igår så den står ute på trappan och väntar på att få komma in. Kanske lite julstämning infinner sig då.


Igår kväll satt Elsa här i soffan och tittade sig omkring
- Vi har inte så mycket julpynt. 
- Måste man ha det? Frågade jag.
- Ja, så att tomten ser det. 


Kommentarer
Postat av: Mormor

Ta det bara lugnt, det blir jul ändå 🤶 Men lite julpynt till tomten måste nog fram 😘 🎅

2017-12-21 @ 19:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0