6.e juni

I tisdags, på självaste nationaldagen vaknade vi upp till en fin dag. Hela familjen var ledig och en utflykt med småsysslingarna var inbokad.

Direkt efter frukost rattade vi upp mot Grisslehamn och ett besök ut till vårt favvoställe- Albert Engströms ateljé.

Till en början hade vi stranden för oss själva och efterhand kom det lite mer folk.
Barnen lekte och hade kul på stranden. De två stora badade lite halvt. Det var ganska kallt i havet 😉 Och så åt vi matsäck och fikade. Såklart!

Vädret hade dock lite svårt att bestämma sig. Det växlade mellan varmt och strålande sol, kall blåst, varm blåst, vindstilla och molnigt. Men det var helt ok ändå 😊

Efter några timmar packade vi ihop och gick tillbaka. Tog en runda i hamnen och kollade in fiskebåtarna.
Sedan sa vi hejdå till de andra och vi forstsatte upp på Singö.
Vi åkte så långt upp man kan komma och gick sista biten för att kolla in Försvarets gamla, nedlagda och plomberade bergsrum. Det var inte så mycket kvar att se men lite spår hittade vi

Spännande!

Och lite extra intressant då jag precis läst boken Singö spionen, som utspelar sig där uppe.

På hemvägen stannade vi i Älmsta för att käka pizza. Så vi slapp greja med middag när vi kom hem 😉
Elsa slocknade i bilen och vaknade upp på inte så bra humör. Men efter lite mat i magen blev hon glad

När vi kom hem satte vi oss hos hönorna och snicksnackade lite 😊