En vecka med nedräkning

Den gångna veckan har mestadels ägnats åt nedräkning till sommarlov och semester. Alla utom jag i denna familj har en lååång ledighet framför sig. 


I måndags jobbade jag och de andra var hemma. Jag tror de städade bla. 😊 
Jag hade önskat middag med räkor och fick det serverat när jag kom hem. Tackar! ❤️

I tisdag var det dagis och jobb. 
Har för mig att det var ett riktigt regnväder på eftermiddagen och vi höll oss inne. Först film och sedan lek. Barnen lekte helt otroligt bra tillsammans! Det var länge sedan de var så harmoniska och samspelta tillsammans ❤️ De lekte att de skulle resa till mormor och morfar. De byggde en bil och packade den med grejer och bebisar. De svängde även in en snabbis på McDonalds 😉

Onsdagen bjöd på mycket bättre väder och vi höll till ute efter jobb och dagis.

Barnen vill så gärna klappa hönorna och försöker locka dem till sig. Det går sådär 😉 Men hönan Agda har blivit riktigt social och bekväm med oss. Hon äter ur handen på oss nu ❤️

Torsdag= sista dagen innan sommarlov!!!! 

Och dagen innan midsommar. Mycket viktigt för Albin 😉
Det var full aktivitet ute på gården på dagis när jag lämnade dem vid 8.30. De skulle nämligen klä en liten midsommarstång, dansa och äta midsommarmat. Lyx! 
Albin var ivrig att ansluta till polarna men Elsa klamrade sig fast som en sugpropp på min höft. 

Albin gav sin fröken en avslutningspresent. Hon ska ju tyvärr sluta. 


Även Elsas fröken har ju slutat tyvärr och hon fick en likadan present ❤️


Pappan hämtade 13.30 eftersom jag skulle till frisören direkt efter jobbet. 

Jag satt hos frisören mellan 13.30-17.30. Men bra blev det 😊 

Resten av kvällen ägnades åt lite förberedelse inför morgon dagen. 
Spända och förväntansfulla barn 😊 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0