Helgen

Hela lördagsförmiddagen var ju bara en lång väntan på att få åka och hämta hönsen😉 Det var en härlig dag och vi var ute mestadels ❤️ 


Albin blev ju helt plötsligt väldigt spak när vi kom till hönsen och även här hemma höll han sig lite i bakgrunden när vi installerade dem. Men att plocka upp och bära omkring på en död kopparorm som katten släpat hem hade han inga som helst problem med. Knasigt! ❤️


Men framåt kvällen vågade han sig in i hönsgården och serverade dem kvällsmat bestående av matrester ❤️


Ja resten av lördagen ägnades mest bara åt att iaktta och lära känna våra nya kompisar 😊

Jag trodde ju de självmant gick in och "la sig" vid 20-tiden, men när jag gick ut för att stänga om dom så fick jag se att de alla fyra hade trängt ihop sig uppe på "balkongen" under tak pga. att det regnade lite 😊


Söndagen var grå 😔 Regnet hängde i luften mer eller mindre hela dagen.
Farmor kom hit på förmiddagen. Dels för att leka och dels för att hälsa på hönorna såklart 😊

Vi kompletterade hönsgården med lite tak.
När det regnade lite kvällen innan trängde de ihop sig alla fyra på den lilla "balkongen", det var så trångt att de satt på varandra! Haha! Så kan de ju inte ha det så vi snickrade ihop ett lite större tak och en sittpinne under

Coola hönor som inte brydde sig nämnvärt att vi var inne och grejade och väsnades hos dem.


Efter lunch cyklade vi allihopa ner till bygdegården. Det var dags för vårens växtmarknad. Vi/jag hade bestämt träff med en mamma från dagis, och hon hade med sig sin son, som Albin är kompis med. Perfekt! De lekte i lekparken medan vi kollade och köpte lite växter.
Jag och mamman fick kontakt på Facebook förra sommaren och har bytt endel växter med varandra sedan dess. 
De följde sedan med oss hem för fika och mera lek. Kul tyckte Albin! Att få visa sin kompis sitt rum och hur han bor 😊

När det var dags att laga middag fick jag exeperthjälp 😉




Och titta så mycket och fint min Magnolia blommar i år!!! Över 15 fantastiska blommor! ❤️ (förra året blev det bara 2 och året innan det 1) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0