Fredag på resande fot och helg borta

Jag kände mig helt slut på torsdagskvällen så jag stannade faktiskt hemma på fredagen. Ett mycket bra val!

Farmor var snäll och kom i vanlig ordning ändå. Hon kom runt 08, ungarna kollade tv och jag låg kvar nerbäddad i sängen. Där låg jag ända till 10 tror jag. Usch så uslig jag kände mig 😔 Blev servad med riktigt stingit ingefärste och halsontet mjukade faktiskt upp sig sakta men säkert.
Framåt lunch började jag äntligen känna mig som en människa igen.
Och tur var väl det för jag och Albin hade ju en helgresa inplanerad. Han och jag skulle åka ner till Linköping och överraska moster på födelsedagen. Albin skulle äntligen få åka tåg ner! Något han pratat om och velat göra i flera år ❤️
Elsa skulle stanna kvar hemma med pappa.

Pappan kom hem tidigt och skjutsade oss till bussen. 13.15 gick den.
I Danderyd hoppade vi av och tog tunnelbanan in till centralen. Där hade vi nästan en timme tillgodo innan tåget skulle gå så vi hann besöka toaletten i lugn och ro och kolla in lite affärer.
Tanken var att köpa oss varsin tidning men trots utbudet av 100-tals tidningar så hittade inte Albin någon han ville ha.... Det blev en påse gott och blandat och en flaska Loka enbart 😉

15.14 gick äntligen tåget! Grabben var taggad till tusen 😊 Godispåsen åkte fram ganska omgående 😉 45 minuter senare var den slut, spänningen hade svalnat, sockerkicken var total och otåligheten på att komma fram var extrem. Haha!
Han hade egen klocka på sig och kollade tiden såååå många gånger! Ja han har faktiskt börjat bli riktigt duktig på klockan ❤️
Jag hade packat med en pysselbok åt den lille herrn men den hade han bara tålamod med en liten stund.
17.20 var vi äntligen framme! Mormor och morfar hämtade oss på stationen och lyckan var total! ❤️

Vi åkte och köpte kinamat och efterrätt påvägen till den intet ont anande mostern.

2 minuter innan vi plingade på dörren fick jag ett sms där hon var besviken över att syskonbarnen inte ringt och sjungit för henne 😉
Ja, det blev med andra ord en lyckad överraskning!

Vi åt och hade det gott resten av kvällen.
Klockan var nog närmare 22 innan vi var hemma hos mormor och morfar och stupade i säng. (I nya våningssängen de ordnat med. Elsa kan ju inte ligga i spjälsängen där längre 😉)

Trots en sen fredagskväll vaknade Albin innan 08.

Han tassade ut till mormor så jag märkte inget 😊

Albin ägnade förmiddagen åt att köra datarally med morfar. Fast tydligen körde han mest i diket och in i snövallar 😉

Klockan 14 var vi bjudna på det riktiga kalaset hos mostern. Kakor och tårta.
Albin agerade lekfarbror till lille Melker på nästan 1 år ❤️ Han är så otroligt pedagogisk och tålmodig. Underbart att se ❤️

Vi blev kvar där ända till kvällen. Åkte och köpte middag på Donken och bara slöade i soffan.

Eller Albin lurade med sig mostern ut i höstrusket och lekte en stund också.

Blev ännu en sen kväll. Tillbaka hemma hos mormor och morfar vid 21. Både jag och Albin la oss direkt.
Min förkylning hade gått över till snoreri och hosta.

Söndagsförmiddagen tog vi det chill.Tåget skulle gå 13.12 så vi hann inte så mycket annat. Fasr Albin lurade med morfar ut till lekparken. Blåste tydligen svinkallt!

Lite efter 12 packade vi ihop oss och åkte in till tågstationen.

- Jag längtar hem till Elsa! Utbrast Albin i bilen ❤️

Tågresan hem var väldigt mycket mer avslagen än resan ner. Både jag och Albin var trötta och slitna. Jag läste bok och Albin tittade på film i telefonen. De två timmarna gick hyfsat fort.

På centralen lyckades vi sätta oss på fel tunnelbana. Haha! Fick åka tillbaka två stationer och gå på rätt 😉
Vid Tekniska fick vi stå och vänta nästan en kvart på bussen men det gick bra. Albin var så duktig ❤️ Han bar på sin ryggsäck med packning helt själv hela tiden. Allt gick perfekt!

Vi tog en Norrtälje buss och Peter och Elsa skulle hämta oss. Tyvärr hann vi inte av bussen vid den hållplatsen. Chauffören hade en dålig dag och var riktigt bitter och surkärring!
Albin ville såklart sitta på övervåningen och när vi är halvvägs ner i trappan vid hållplatsen stänger hon dörrarna och gasar ut på motorvägen igen. Både jag och Albin blev riktigt paffa!!! Jisses alltså!
Så vi fick snällt åka med ända in till Norrtälje. Och Peter och Elsa fick åka efter dit också.
(Först tänkte jag gå fram och fråga hur surkärringen tänkte men jag orkade inte. Mailade istället incidenten till bolaget senare på kvällen.)

Trött kille på resande fot. Hemresan var låååång tyckte han! Nästan 4 timmar så jag förstår honom ❤️ Men oj så bra det gick!

Jag tror han är mätt på buss och tåg nu ett tag 😉

Pappan som skulle stå för middagen var smart/lat och körde oss till pizzerian på hemvägen 😉 Hela familjen åt kebab så det stod härliga till.
Tredje dagen på raken med utemat för mig och Albin....

Klockan hann bli 19 innan vi kom hem i ösregnet. Barnen rasade i säng.
Och likaså de krassliga föräldrarna en stund senare.

Pappan och Elsan hade klarar sig bra själva och haft det bra.
De hade varit på kalas hos kusin Ella på lördagen tillsammans med farmor och farfar.
På söndagen jobbade pappan några timmar och Elsa och farfar sysselsatte varandra här hemma. De hade ritat och lekt dagis.

Men de var glada när vi kom hem ❤️😊