Förra helgen. Fest och konsert

I lördags åkte Peter och lämnade barnen hos farmor vid 12-tiden. De var förväntansfulla att åka dit och dessutom sova över. 


Klockan 16 var vi bjudna till Peters kompis som fyllde 40 år. 
Vad härligt med en halv dag helt själva hemma tänkte vi! Men jag vet i sjutton var dom där timmarna tog vägen?
Jag var först ute i växthuset och grejade lite, sedan tog jag hand om tvätt och lite sånt. Och Peter plockade fram dammsugaren efter att han varit iväg och lämnat barnen. Sedan var klockan helt plötsligt 15. 

Det var ju sååå typiskt att konserten och festen skulle hamna på samma dag! Vi som typ aldrig är bjudna på fest eller är iväg på skojsigheter. Men men.

Min present till födelsedagsbarnet/gubben

Den uppskattades 😉



Vi hann iallafall vara trevliga en stund på festen, samt få lite käk innan vi framåt 18.30 styrde vidare in mot Stockholm. 
Vi hade ju slagit på stort och bokat hotell över natten så vi åkte först dit. Parkerade bilen, lämnade av grejerna och tog en taxi bort till Friends Arena. Halvvägs kom chauffören på att han glömde sätta igång taxametern. Haha! Snopet 😉
Väl på plats var det typ en timme kvar tills Volbeat entrade scenen ❤️

Konserten var bra som vanligt! 

Det blir vårt lite för tidiga 8 års jubileums firande ❤️

Efter konserten gick vi tillbaka till hotellet. Mycket skön promenad! Vi var väl framme framåt 00.00 tror jag.


Faktiskt att jag sov riktigt riktigt bra den natten. Men vaknade såklart vid 08. Typiskt när man kan ta riktig sovmorgon.

Vi åt frukost i lugn och ro, gjorde i ordning oss och checkade ut vid 11-tiden. 
Nu när vi ändå var i Solna så passade vi på att ta en liten nostalgitripp runt i Solna i mina gamla hemkvarter ❤️
Jag har faktiskt inte varit dit sedan jag flyttade därifrån för lite mer än 7 år sedan. 
OJ vad mycket minnen som dök upp. Bra och dåliga. 
Tänk vad mycket jag och Nico har promenerat där. Kors och tvärs över halva Solna ❤️ Tänk om han hade fått vara med och besöka hans och mina gamla hood en sista gång.... ❤️ 
Uppe på "min" kulle såg huset och allt ut likadant i stort sett. Men för övrigt har det ju hänt massor i kommunen på dessa år. Nya Karolinska, Friends arena, Mall och Skandinavia och bygge av spårvagnstrafik bla. Kul att se. 
Saknar det litegrann men ändå inte. 

Vi stannade till en snabbis i Arninge. Var in på Jula och köpte nya brandvarnare samt en kik på Xxl. Sedan åkte vi vidare hem till farmor och barnen. Där vankades det hemmapizza till lunch. 

Dom hade haft det såååå bra, ingen hade längtat efter mamma eller pappa och de hade sovit som stockar.
På lördagen hade de först varit en sväng till biblioteket och sedan lekparken. På kvällen hade de mys framför tvn med lite gottis.
Jag tror de hann med en sväng till lekparken även på söndagsförmiddagen innan vi kom.
Det var knappt vi fick med dom hem. Och ett jäkla tjat blev det innan de lite halvhjärtat hjälpte till att städa upp all lekröra de ställt till med i vardagsrummet.
I bilen hem slocknade Elsa ganska omedelbart ❤️

Resten av eftermiddagen var vi ute och grejade hemma. 
Bla. så hjälptes vi åt att gräva och fixade växtstöd åt mina vildvinplantor jag haft stående i hinkar hela sommaren. Nu äntligen kom de i jorden! 😊


När runt är ett måste! Annars är hönsen blixtsnabba dit och krafsar upp allt igen så fort man vänder ryggen till 😊

De är så nyfikna när vi håller på och gräver och grejar och är gärna med lite på håll och ser vad som händer och görs ❤️ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0