Nöden har ingen lag!

Alltså ikväll hände nått så jävla roligt att jag bara måste dokumentera det så vi aldrig glömmer det! 😊



Igår kväll, ett par timmar efter att barnen somnat för natten så börjar Elsa knorra. Inte ovanligt, men vanligtvis tystnar hon igen efter typ 5 sekunder och sover vidare men igår fortsatte hon. Och strax efter börjar även Albin knorra inne hos sig. 
Han tar det dessutom en nivå längre och riktigt vrålar i panik. 
Peter går in till Elsa och jag till Albin. Ingen av dem är riktigt vakna eller kontaktbara. 
Det första jag frågar Albin är om han är kissnödig men jag får inget ordentligt svar, han fortsätter bara sitta upp och vråla. Jag frågar igen och då hör jag ett "mmmm".
Jag bär ut honom till toaletten och där möter vi pappan med pottan i handen. Elsa var tydligen också nödig.
När de båda tömt blåsan sov det lugnt vidare, precis som om inget hänt ❤️

Men tänk vad knäppt att de båda blev så akut kissnödiga samtidigt och "vaknar" i panik. 
Och ändå var båda på toa precis innan de la sig bara några få timmar tidigare.
Men men, det gick ju bra 😊


Men ikväll hände något annat.....

Knappt en timme efter att Albin lagt sig och somnat hör vi hur hans dörr öppnas. Vi satt i soffan och jag skyndade mig ut i hallen. Men jag var inte tillräckligt snabb, för när jag kommer runt hörnet ser jag hur Albin står med pyjamasbyxorna neddragna och redo att börja kissa i TVÄTTKORGEN som stod utanför toadörren!!! Haha!
Jag får ur mig ett NEJ och rusar mot honom för att fort leda in honom på toaletten men jag hinner ju inte ens fram till honom innan han börjar lätta på trycket. Rakt ner bland all smutstvätt. Och jag börjar asgarva! Albin som inte är vaken och står och kissar i godanro bara tittar helt förundrat på mig ❤️ Haha! 

Peter som sitter kvar i soffan ser allt och bara skrattar han också. Han ser dessutom att Albin lyfter på en tröja som låg överst i högen innan han drog ner byxorna, tröjan var väl toalocket i hans drömvärld ❤️ 

Oj så jag skratta!!! 

Albin vaknade aldrig till helt och är heeelt ovetandes om vad han hittat på. Tur jag hann ta bildbevis! Haha! 
Och tur att det var smutstvätt i korgen 😉 (det får jag ta itu med imorgon) 


Kommentarer
Postat av: Moster

Haha haha 🤣🤣😂😂 Albin jag dör av skratt, detta gjorde min dag absolut 😀. Så roligt. Vad sa han när ni berättade vad han gjort i sömnen?

2017-09-15 @ 13:29:14
Postat av: Mormor

Lille sömntuta, så roligt!😂😴

2017-09-15 @ 15:17:20
Postat av: Farmor

Det är tur att nästan alla går i sömnen i den här åldern. Det är vanligt med andra ord. Jag fastade under mammas trampsymaskin en natt för länge sen. Jag skulle gå till travbanan med morfar (han lovade ju).

2017-09-16 @ 09:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0