Födelsedag

Igår var det min dag. 36 år nu.... Tack det räcker!

Peter och Elsa var hemma och "sjuka" och Albin hade studiedag så jag fixade så jag kunde ha sovmorgon. Men vaknade ändå innan 6.30. Först av alla. Fick vänta läääänge på frukosten som absolut tvunget skulle ges på sängen enligt två små. 
Några paket fick jag inte. (Han jag lever med har noll framförhållning och var fast hemma med ond hals.) Men jag fick mycket vacker sång 😉 
Sedan åkte jag och jobbade. Passade på när jag fortfarande var frisk och kunde. 
Påvägen till andra kunden tänkte jag svänga in till besiktningen på Dropin lite snabbt och lätt. Hade tur att det inte var någon kö alls när jag kom. Men när jag ska köra in i hallen upptäcker jag att det är pyspunka på ena bakdäcket! Turligt nog kunde han fylla på med lite luft och genomföra besiktningen ändå. Och dessutom underkände han bilen när ena framfjädern visade sig vara av..... Alltså den där jävla bilen har ruinerat mig det sista halvåret. Jag har tappat räkningen över hur många gånger den varit in på vetkstad 🤯 Är det 5.e gången nu sedan i höstas? 
Åkte sedan vidare till närmsta gummiverkstad. Mitt i lunchen såklart men de kunde hjälpa mig omgående ändå. 

Jobbade klart och var hemma lite efter 14. 
Luften gick helt ur mig. 
Peter och ungarna var precis påväg ut när jag kom hem så jag la mig i sängen och kollade ett avsnitt Gåsmamman.  Med mensvärk som sällskap. 

Önskade potatisgratäng med mycket vitlök i till middag och det fick jag. Och Albin fixade efterrätten. Glass, choklad och jordgubbssylt. Gott.
Min önskan från början var att vi skulle åka iväg och äta någonstans, men eftersom Elsa och peter var "krassliga" så kunde vi inte det. 

Efter middagen inser vi att diskmaskinen pajjat. Fantastiskt! 
Alltså vad är oddsen för en sån här jävla skitdag?!

Efter en kvällspromenad överraskas jag med lite disco och popcorn innan ungarna hoppade i säng. 
Det var iallafall ett bra avslut. Svettiga blev vi allihop. 
(null)

När ungarna kommit i säng hjälptes vi åt med berget av två dagars disk.... 


Idag kom Peter hem med röda rosor och nya torkarblad (till min jävla skitbil!) i present. 
Jag sa igår till han att han inte behövde köpa någon present. Känns som det räcker med utgifter just nu. 
Men nya torkarblad behövde jag 👍 (och det fick jag förra året också 😂). 




Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken dag 😥. Men nu blir det bara bättre. Det är du värd ❤

2020-03-19 @ 21:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0